پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
 
آمار
امروز : 85
ديروز : 186
افراد آنلاين : 3
همه : 3848
 
مهم ترين قواعد طراحي وب سايت را بدانيد
نوشته شده در ۲۷ بهمن ۱۳۹۸
ساعت : ۰۲:۰۸:۳۳
نویسنده : امير روزي طلب
نظرات (0)

مهم ترين قواعد طراحي وب سايت را بدانيد در طراحي وب سايت كه اكنون يكي از شغل هاي محبوب و پرطرفدار نيز شده است،بايد هميشه قواعد اصولي آن را رعايت نمود. طراحي وب سايت بر اصول خاصي استوار است. اصولي كه بر اثر سال ها طراحي سايت و با بررسي عوامل مختلف موثر بر ديد مخاطبين استوار شده است. اين اصول به عنوان يك راهنماي جامع و كامل به طراحان وب كمك مي كند تا بتوانند تاثيرات روان شناختي را تا آن جا كه ممكن است بر روي مخاطبين كنترل نمايند.

Simple-Rules-for-Web-Design.png

براي دست ‌يابي به چنين هدفي، طراح بايد عناصر طراحي وب و چگونگي استفاده از آن ‌ها را براي تأثير بر حال و هواي كاربر بداند. با استفاده از چنين دانشي، طراح قادر است تجربه ‌ي بازديد كننده در حال گشت‌ وگذار از وب ‌سايت را درك نمايد.در اين مطلب قصد داريم به ۴ اصل مهم در طراحي سايت بپردازيم تا به شما كمك نمايد سايتي جذاب و پر مخاطب طراحي نماييد.

محتوا

يكي از مهمترين مواردي كه در طراحي وب سايت بايد به آن توجه داشت، محتوا و نحوه نمايش آن است. در گذشته و روزهاي آغازين وب، سايت هاي اينترنتي شامل صفحه اي بودند كه شايد تا ۱۰ هزار كلمه را در خود جاي مي دادند. اين كار باعث مي شد مخاطب احساس خوبي نداشته باشد و نتواند به سادگي مطالب مورد نياز خود را در صفحه مورد نظر بيابد.

اصول طراحي وب سايت امروزه به ما مي گويد كه بايد محتوا را به گونه اي خلاصه، مفيد و جذاب ارائه نماييم تا مخاطب علاوه بر دستيابي ساده تر به مطالب خود، احساس خوبي به سايت پيدا كرده و جذب آن شود.رعايت اين اصل در سايت هاي خبري مانند فارس نيوز بايد به درستي رعايت شود. مخفي كردن محتوا يا ارائه‌ ي بيش‌ازحد، باعث مي ‌شود وب ‌سايت ازنظر مخاطب آزار دهنده تلقي شود و حتي پتانسيل كسب درآمد را از بين ببرد.

علاوه بر اين توجه به تعيين لحن و نوع بيان مطالب مي تواند باعث ايجاد چهره تجاري شما شود. ارائه مطالب در مكان هاي درست و منطقي مي تواند باعث جلب اعتماد كاربر و ايجاد احساس خوشايند در او شود. بنابراين مطالبتان را مرتب، خلاصه و مفيد ارائه نماييد و در صورت نياز از حرفه اي هاي توليد محتوا به منظور استفاده صحيح از اصول روانشناسي طراحي وب استفاده نماييد.

 

finding-white-space.png

فضا

چيدمان يك صفحه وب تاثير بسيار زيادي در جذب مخاطب دارد. مي تواند نظر و احساس كاربر را تا حد زيادي دست خوش تغيير نمايد. از اين رو چينش اصولي، صحيح و مناسب محتوا بايستي در اولويت شما قرار گيرد، اما اين جايگذاري محتوا بايد با توجه به اين نكته باشد كه قرار است چه درصدي از صفحه‌ي وب را اشغال كند.

در طراحي وب اصطلاحي تحت عنوان «فضاي سفيد» (White Space) وجود دارد. اين اصطلاح به معني فضاهاي موجود در سايت است كه هيچ محتوا و يا عنصر بصري خاصي در آن گنجانده نشده است. بايد توجه داشته باشيد كه بخش ها در طراحي سايت از اهميت بسيار بالايي برخوردار هستند زيرا مهم ترين عامل براي ايجاد آرامش و استراحت براي كاربر محصوب مي شوند. اين فضاهاي استراحت معمولاً در حواشي يا فضاي خالي اطراف محتوا قرار مي گيرند.

مفهوم «مينيماليسم» با «كمينه ‌گرايي» در بحث طراحي وب كه به معناي كاهش استفاده از منابع ديداري است محبوبيت بسياري در ميان طراحان وب داشته است.شما به عنوان يك طراح سايت بايد از اين موضوع آگاه باشيد كه وجود مطالب و محتوا در حجم بسيار زياد و بدون وجود هيچ استراحتگاهي براي چشم و فضاي خالي مي تواند سبب آشفتگي مخاطب شود.

در مقابل وقتي شما از اين تكنيك در نمايش اطلاعات خود استفاده مي كنيد، كاربر حس مي كند كه شما مي دانيد او دقيقا به دنبال چه چيزي است و قصد نداريد وقت و انرژي او را با گزافه گويي و ارائه مطالب بي اهميت به هدر بدهيد.

Colour-Digital-Print-800x416.jpg

رنگ

به طور كلي رنگ ها نقش مهمي در طراحي يك سايت ايفا مي كنند. رنگ هاي اصلي و مهم سايت همواره از سوي سازمان و يا شخص سفارش دهنده و با توجه به رنگ هاي اصلي سازمان تعيين مي گردد.

 

در اغلب طراحي هاي امروزي رنگ هاي غالب استفاده شده در وب سايت، رنگ هاي خنثي هستند(مانند سايه ‌ها و طيف سفيد، خاكستري و مشكي) از جمله انتخاب رنگ مناسب در طراحي مي توان به نماشا اشاره كرد. اين رنگ ها اغلب در كناره هاي اصلي مورد استفاده قرار مي گيرند و با توجه به فضايي كه اشغال مي نمايند يك تسلط كلي بر رو صفحه دارا هستند.

 

به ‌طور مثال اگر رنگ ‌هاي اصلي شركتي آبي و زرد باشد، با استفاده از رنگ‌ هاي خنثي يعني سفيد و سياه، به ‌جاي استفاده از پس ‌زمينه‌ اي آبي يا زرد، احتمالاً رنگ سفيد را انتخاب خواهند كرد. اين رنگ‌ هاي خنثي كم‌ وبيش كاركردي همچون فضاي سفيد دارند، فرصتي را براي استراحت فراهم مي‌ كنند. با استفاده از مثال بالا، اگر مخاطب سايتي را با رنگ ‌هاي آبي و زرد ببيند، بدون شك تمركز برايش بسيار مشكل خواهد بود (تصور كنيد متن زرد بر پس ‌زمينه ‌اي آبي).

 

علاوه بر اين ها بايد بدانيد كه استفاده از رنگ هاي متفاوت مي تواند در روانشناختي شما تاثير چشم گيري داشته بشد. به عنوان مثال انتخاب رنگ هاي سرد مانند آبي، سبز و صورتي مي توانند احساس دعوت كننده اي را به مخاطب القا نمايند. كه حاوي يك حس حرفه اي و آرامش بخش مي باشد. رنگ زرد يك حس سردي

 

و غيردوستانه را به كاربر منتقل مي نمايد. رنگ هاي گرم شامل زرد، نارنجي و قرمز مي توانند احساس آرامش، گرما و حس خلاقيت را انتقال دهند. اگر قصد داريد تا مانند بانك ملت به موفقيت برسيد بايد به انتخاب رنگ هاي آنها نيز توجه كنيد. البته انتقال حس هايي چون خشم و استرس نيز با اين رنگ ها ممكن است. به ‌علاوه‌ي اين نكات، رنگ‌ هاي خنثي مانند سفيد، باوجود اين ‌كه حس آزادي و رهايي را انتقال مي ‌دهند

 

اما مي ‌توانند حس خسته‌ كننده بودن را نشان دهند. خاكستري معمولا به‌ عنوان رنگي مدرن در نظر گرفته مي ‌شود اما مي ‌تواند خيلي سرد و غيردوستانه باشد. سياه از طرف ديگر احساس حرفه ‌اي بودن را القا مي ‌كنند اما به دليل ماهيت اين رنگ مي ‌تواند بيش‌از حد بر طراحي تسلط پيدا كند.

 

حال كه چيزهايي را دربراه روانشناسي رنگ ها آموختيد بايستي با استفاده صحيح از آن ها احساس مورد نظر خود را به كاربر انتقال دهيد. به عنوان مثال اگر قصد داريد احساس مثبت مخاطبان را بدست آوريد استفاده تركيبي از رنگ هاي آبي و سبز و در صورت تمايل به كسب حس خلاقيت و دوستي تركيبي از رنگ هاي آبي و سبز به همراه زرد و نارنجي كه در يك زمينه سفيد يا خاكستري روشن به طور صحيح چيده شده اند مي تواند تاثيرات چشمگيري را دارا باشد.

A-Visual-Guide-to-the-Anatomy-of-Typography.jpg

تايپوگرافي

تايپوگرافي يكي ديگر از عناصري است كه مي تواند در طراحي يك وب سايت موثر و كارآمد باشد. در گذشته تنها ۱۵ فونت براي طراحي سايت در دسترس طراحان وب قرار داشت، اما با پيشرفت تكنولوژي وب و ظهور CSS3 طراحان وب به دنيايي از فونت ها و استايل هاي مختلف براي طراحي يك سايت منحصر به فرد دسترسي يافته اند.

 

خانواده‌ ي فونت‌ ها براي استفاده در موقعيت ‌ها و مصارف خاصي طراحي‌ شده‌ اند. بايد توجه داشت كه اين فونت ها در ساخت وب سايت شركتي و انواع مختلف سايت ها بسيار مهم است. به‌طور مثال فونت‌ هاي «سريف» (Serif) كه تمام حروف، پايه‌ اي كوچك دارند در مجموع با مطالب جدي، پژوهشي و حرفه ‌اي همگام است. در حالي ‌كه گروه فونت ‌هاي «سنز-سريف» (sans-serif) بيشتر حس مدرن و غيررسمي را القا مي‌ كنند.

نحوه ‌ي ارائه ‌ي فونت بر صفحه‌ ي وب اهميت بسيار بالايي دارد. فاصله خطوط و فاصله ‌ي حروف حتما بايد در نظر گرفته شود. فاصله‌ ي زياد بين خطوط باعث مي ‌شود كه متن راحت ‌تر خوانده شود، اما فاصله‌ ي كم چشم ‌ها را خسته كرده و خواندن بيشتر از يك پاراگراف به كار سختي تبديل خواهد شد. فاصله ‌ي ميان پاراگراف ‌ها،ميزان حاشي ه‌ي بين متن ‌ها و ديگر عناصر و اندازه فونت، ديگر عواملي هستند كه در هنگام طراحي بايد مورد توجه قرار بگيرند.

به عنوان مثال اغلب سايت هاي خبري مشهور چون نيويورك تايمز از فونا هاي خانواده سريف بهره مي برند تا احساس جدي و با اهميت بودن مطالب را به كاربران خود انتقال دهند. در مقابل فونت ‌هاي سنز-سريف يك نوع حس مدرن بودن را به كاربر انتقال مي دهد از اين رو اين دسته از فونت ها مورد توجه سايت هاي تكنولوژي است زيرا قصد دارند حس بروز و مدرن بودن را به كاربران خود انتقال دهند.

سخن آخر

يك طراح وب موظف است با شناخت درست و اصولي روانشناسي وب، سايتي طراحي كند، كه از همه نظر بتواند احساس مثبت را به كاربران خود القا نمايد. در اين مطلب تلاش نموديم مهم ترين و كاربردي ترين نكات پيرامون روانشناسي وب را به شما بياموزيم اما بايد بدانيد كه اينها همه ماجرا نيستند و زمينه هاي زيادي ديگري هم بر عملكرد موفق يك وب سايت تاثير گذار هستند.

:: موضوعات مرتبط:
:: برچسب‌ها: آموزش, آموزش سايت, آموزش طراحي سايت, آموزش طراحي, آموزش ساخت سايت, آموزش ديجيتال ماركتينگ, آموزش بازاريابي, آموزش بازاريابي آنلاين, ديجيتال ماركتينگ, آموزش سئو, آموزش سئو سايت, آموزش بهينه سازي, آموزش بهينه سازي وب سايت, آموزش بهينه سازي موتور هاي جستجو،
 



Google lighthouse چيست
نوشته شده در ۲۱ بهمن ۱۳۹۸
ساعت : ۰۷:۴۵:۴۰
نویسنده : امير روزي طلب
نظرات (0)

google lighthouse چيست | آموزش google lighthouse | فانوس دريايي گوگل چيست

Google lighthouse يا فانوس دريايي گوگل يكي از ابزار منبع باز ( open source ) گوگل است كه عملكرد صفحات وب را تحليل مي كند.

در حالي كه تمركز اين ابزار بر وب اپليكيشن ها و سايت هاي تلفن همراه است اما هنوز هم اطلاعات و توصيه هاي مفيدي را ارائه مي دهد كه مي تواند هر وب سايتي را بهتر كند.

وقتي كه سايت خود را با در نظر داشتن تلفن همراه سئو مي كنيد مي توان گفت كه عملكرد كلي آن در دسكاپ را هم بهبود بخشيده ايد.

بهينه سازي تلفن همراه مي تواند براي هر شخصي كه در زمينه طراحي سايت فعاليت مي كند ، مفيد باشد.

گوگل و بهينه سازي وب سايت

در حالي كه تمركز اصلي گوگل هميشه بر روي جستجو است اما سال هاست كه در حال ساختن ابزارهايي است كه به وب مسترها و صاحبان وب سايت كمك مي كند تا عملكرد سايت هاي خود را بهبود ببخشند.

ممكن است از بين اين ابزارها از ابزار ” تست ريسپانسيو بودن سايت ” يا ” تست سايت من ” استفاده كرده باشيد.

به هرحال در ادامه بر روي ابزار فانوس دريايي گوگل و آموزش google lighthouse تمركز خواهيم كرد.

Google lighthouse چيست......

ادامه مطلب در لينك زير ....

https://webdaran.com/what-is-google-lighthouse/

:: موضوعات مرتبط:
:: برچسب‌ها: آموزش,آموزش سايت,آموزش طراحي سايت,آموزش طراحي,آموزش ساخت سايت,آموزش ديجيتال ماركتينگ,آموزش بازاريابي,آموزش بازاريابي آنلاين,ديجيتال ماركتينگ,آموزش سئو,آموزش سئو سايت,آموزش بهينه سازي,آموزش بهينه سازي وب سايت,آموزش بهينه سازي موتور هاي جستجو،
 



گوشي انعطاف پذير اپل توليد مي شود؟
نوشته شده در ۱۷ بهمن ۱۳۹۸
ساعت : ۰۸:۲۵:۱۲
نویسنده : امير روزي طلب
نظرات (0)

به استناد اخبار و گزارش ها، توليد گوشي انعطاف پذير اپل به احتمال زياد در برنامه هاي آينده اين كمپاني قرار دارد. به تازگي اطلاعات پتنت مربوط به آن منتشر شده است.

سال گذشته توليد گوشي هاي انعطاف پذير به يك واقعيت تبديل شد و امسال گوشي هاي انعطاف پذير بي نظيري از جمله موتورولا Razr، سامسونگ گلكسي Z فليپ و سامسونگ گلكسي فولد 2 وارد بازار مي شوند. همانطور كه مي دانيد، اپل همواره ديرتر از ساير برندها خود را با تكنولوژي هاي جديد تطبيق مي دهد، اما نهايتا محصولي شگفت انگيز وارد بازار مي كند.

به تازگي شايعات جديدي در رابطه با گوشي انعطاف پذير اپل منتشر شده كه نشان مي دهد گوشي انعطاف پذير اين شركت در آينده نزديك وارد بازار نمي شود، اما اپل برنامه هايي براي توليد چنين محصولي مانند Surface Duo دارد. اين دستگاه الكترونيكي جديد احتمالا داراي صفحه نمايشي انعطاف پذير است كه حول يك محور خم مي شود.

صفحه نمايش اين گوشي احتمالا توسط يك قاب پشتيباني مي شود. اين قاب احتمالا داراي دو بخش است كه در ارتباط با يكديگر و حول محور مربوطه چرخش مي كند. اين قاب احتمالا در يك پيكربندي جاسازي مي شود تا صفحه نمايش را در حالت هاي مسطح نيز پشتيباني كند. يك مكانيسم لولايي نيز ممكن است براي اطمينان حاصل كردن از تفكيك مناسب بخش هاي اول و دوم، زماني كه قاب خم شده است، استفاده شود. همچنين براي ايجاد فضايي جهت خم شدن صفحه نمايش، مي توان از فلاپ هاي متحركي استفاده كرد.

اين تكنولوژي براي ايجاد دستگاهي مشابه يك تبلت، دو قطعه را تقريبا به طور كامل از يكديگر باز مي كند و زاويه اي 180 درجه ايجاد مي كند، اما بدون برآمدگي و چين خوردگي هايي كه معمولا در دستگاه هاي انعطاف پذير ايجاد مي شود. جالب است بدانيد كه مايكروسافت نيز مشغول كار روي تكنولوژي مشابهي براي توليد Surface Duo بود، اما در نهايت اين كار را انجام نداد.

منبع : https://mspoweruser.com/apple-still-working-on-a-folding-iphone/

:: موضوعات مرتبط:
:: برچسب‌ها: اخبار,اخبار گيم,اخبار تكنولوژي,تازه هاي ديجيتال,گيم,تكنولوژي,تازه هاي تكنولوژي,بازي جديد,تكنولوژي جديد,بازي,بازي جديد,اخبار بازي،
 



ساعت : ۰۷:۵۵:۵۱
نویسنده : امير روزي طلب
نظرات (0)

هواوي به تازگي يك پتنت را در اداره مالكيت معنوي اتحايه اروپا (EUIPO) ثبت كرده است كه نشان مي‌دهد گوشي تاشو جديد هواوي احتمالا مجهز به شش دوربين و قلم لمسي خواهد بود.

هواوي در ماه فوريه سال گذشته، اولين گوشي هوشمند تاشو خود را با نام هواوي ميت ايكس (Huawei Mate X) معرفي كرد. هواوي بعد از آن در ماه سپتامبر پتنت جديدي را در اداره ثبت اختراع و علائم تجاري ايالات متحده آمريكا (USPTO) براي يك گوشي هوشمند تاشو جديد با پشتيباني از قلم لمسي ثبت كرد.

اكنون، اين شركت سازنده گوشي‌هاي هوشمند چيني پتنت ديگري را در اداره مالكيت معنوي اتحايه اروپا (EUIPO) ثبت كرده است. پتنت جديد هواوي نشان مي‌دهد كه آن‌‌ها قصد معرفي گوشي هوشمند تاشو ديگري را در آينده دارند كه مي‌تواند نسخه بعدي ميت ايكس يعني هواوي ميت ايكس 2 (Huawei Mate X2) باشد.

پتنت جديد هواوي يك فرم فاكتور شبيه به نسل اول هواوي ميت ايكس را نشان مي‌دهد، اما تفاوت‌هايي نيز به چشم مي‌خورد. نخست، گوشي تاشو جديد هواوي به سمت داخل تا مي‌شود، در حالي كه ميت ايكس به سمت بيرون تا مي‌شود. در كنار اين، هواوي ميت ايكس داراي چهار دوربين است، اما نسخه جديد ميت ايكس در مجموع شش دوربين خواهد داشت. بر اساس اين پتنت، دو دوربين در نوار كناري و چهار دوربين در بخش پشتي گوشي هوشمند تاشو جديد هواوي قرار خواهد گرفت.

نوار كناري همچنين صفحه نمايش ثانويه و قلم لمسي دستگاه را در خود جاي داده است كه از نظر ظاهري متفاوت از نمونه‌اي است كه در سپتامبر سال گذشته ديده بوديم.

منبع : gsmarena

:: موضوعات مرتبط:
:: برچسب‌ها: اخبار,اخبار گيم,اخبار تكنولوژي,تازه هاي ديجيتال,گيم,تكنولوژي,تازه هاي تكنولوژي,بازي جديد,تكنولوژي جديد,بازي,بازي جديد,اخبار بازي،
 



بازي Dota 2 ميزبان رويداد New Bloom شد
نوشته شده در ۵ بهمن ۱۳۹۸
ساعت : ۰۷:۵۹:۴۳
نویسنده : امير روزي طلب
نظرات (0)

رويداد New Bloom بازي Dota 2 ماموريت‌ها و صندوق جديدي با نام Treasure of Unbound Majesty را در اختيار بازيكنان قرار مي‌دهد.

مطابقِ تازه‌ترين اخبارِ بازي، كمپاني ولو (Valve) به‌روزرساني جديدي را به مناسبتِ سال نو چيني براي بازي Dota 2 منتشر كرده است كه رويدادِ New Bloom را در دسترس قرار مي‌دهد. در اين رويدادِ ويژه شاهدِ يك صندوق تازه با نام Treasure of Unbound Majesty هستيم كه شاملِ ۱۲ مجموعه آيتم براي قهرمانان بازي است. همچنين «مسير جوايز» باري ديگر بازگشته است و بازيكنان مي‌توانند با پيروزي در بازي‌ها پاداش‌هايي را دريافت كنند. متاسفانه، رويدادِ New Bloom هيچ حالت جديدي را به بازي اضافه نمي‌كند و از اين بابت درست مثلِ رويداد Frostivus است. مسير جوايز رويدادِ New Bloom شامل صداهاي محدود Chat Wheel، آيتم‌هاي مصرفي و گردونه‌ي جوايزي است كه امكانِ دريافت كورير بسيار نادرِ Nian را براي بازيكنان فراهم مي‌كند. بازيكنان با پيروزي در بازي‌ها امتياز مورد نياز براي افزايشِ سطح دريافت مي‌كنند و به‌سادگي به سطوح بالاتر راه مي‌يابند. اولين پيروزي هر روز ۱۲۵۰ امتياز در اختيار مي‌گذارد تا بازيكنان بتوانند به هدف نهايي يعني باكس Treasure of Unbound Majesty دست يابند. همچنين با پيروزي در بازي‌هاي نرمال و توربو به ترتيب مي‌توان ۲۰۰ و ۱۰۰ امتياز به‌دست آورد.

باكس Treasure of Unbound Majesty شامل ست‌هايي براي هيروهاي Drow Ranger ،Viغير مجاز مي باشدe ،Undying ،Storm Spirit ،Dazzle ،Kunkka ،Arc Warden ،Dark Willow و Rubick است. در اين صندوق همچنين يك ست Rare از هيروي Puck، يك ست Very Rare از هيروي Legion Commander و يك ست Extremely Rare از هيروي Templar Assassin وجود دارد. اين باكس به‌عنوانِ پاداش براي كساني كه مسير جوايز را كامل مي‌كنند، در نظر گرفته شده است، اما با پرداختِ ۲.۴۹ دلار نيز مي‌توان آن را از طريق فروشگاه Dota 2 خريداري كرد. رويدادِ New Bloom در تاريخ ۱۴ بهمن (۳ فوريه) به پايان مي‌رسد، اما آيتم‌هاي مصرفي آن را مي‌توان تا تاريخ ۲۸ بهمن (۱۷ فوريه) استفاده كرد.

منبع : http://blog.dota2.com/2020/01/new-bloom-treasure/

:: موضوعات مرتبط:
:: برچسب‌ها: اخبار,اخبار گيم,اخبار تكنولوژي,تازه هاي ديجيتال,گيم,تكنولوژي,تازه هاي تكنولوژي,بازي جديد,تكنولوژي جديد,بازي,بازي جديد,اخبار بازي،
 



[ ۱ ]