موضوعي ثبت نشده است
لينكي ثبت نشده است
   

۳۱ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۰۰:۰۲ | | نوشته ‌شده به دست امير روزي طلب | ( ) نظرات (0)

طي يك ارزش‌گذاري جديد، اين نتيجه به دست آمده است كه ارزش نام اكس‌باكس، از هر دو عنوان پلي‌استيشن و نينتندو بيشتر است.

 

به تازگي ليستي از ارزشمندترين نام تجاريهاي جهان تشكيل شده است كه در ميان صد رتبه‌ي ابتدايي آن مي‌توان نام اكس‌باكس را مشاهده كرد. اين مورد در حالي است كه هيچ‌ يك از دو نام پلي‌استيشن و نينتندو نتوانسته‌اند جايي در صد رتبه‌ي ابتدايي ليست را به خود اختصاص دهند.

اين ليست ۱۳ سال است كه به صورت ساليانه تشكيل مي‌شود و معيار آن نيز فعاليت نام تجاري مذكور در تمامي عرصه‌ها است. در اين ليست، تنها شركتي كه در صنعت بازي‌هاي ويدئويي حضور دارد، اكس‌باكس است كه رتبه‌ي ۸۷ را به خود اختصاص داده. هنوز مشخص نيست كه چطور اكس‌باكس با اين كه در نسل هشتم نتوانست به خوبي ظاهر شود، ولي بالاتر از دو رقيب ديگر خود يعني پلي‌استيشن و نينتندو قرار دارد. متاسفانه ليست تشكيل شده نيز اطلاعات بيشتري در اختيار ما نمي‌گذارد. شايد مورد برتري اكس‌باكس را بتوان بازي Minecraft دانست؛ چرا كه نه نينتندو و نه پلي‌استيشن هيچ كدام عنواني به قدرتمندي و بزرگي اين بازي در ليست عناوين خود ندارند.

نظر شما در رابطه با اين ليست چيست؟ آيا واقعا بازي Minecraft باعث پيروزي اكس‌باكس بر عليه پلي‌استيشن و نينتندو شده است؟

منبع : https://gamefa.com/565579/report-xbox-brand-is-more-valuable-than-playstation-and-nintendo/


:: ادامه مطلب
:: موضوعات مرتبط:

:: برچسب‌ها: آموزش,آموزش سايت,آموزش طراحي سايت,آموزش طراحي,آموزش ساخت سايت,آموزش ديجيتال ماركتينگ,آموزش بازاريابي,آموزش بازاريابي آنلاين,ديجيتال ماركتينگ,آموزش سئو,آموزش سئو سايت,آموزش بهينه سازي,آموزش بهينه سازي وب سايت,آموزش بهينه سازي موتور هاي جستجو،
۲۹ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۵۷:۵۵ | | نوشته ‌شده به دست امير روزي طلب | ( ) نظرات (0)

اينستاگرام اين روزها تبديل به يكي از محبوب ترين شبكه‌هاي اجتماعي شده است و به دليل داشتن قابليت‌هاي كاربردي و جذاب كاربران بسياري به سمت خود جذب كرده است، اما يكي از دغدغه‌هاي هميشگي كاربران هك شدن حساب كاربري است. در همين راستا اينستاگرام در حال آزمايش يك روش جديد به منظور بازيابي آسان حساب‌هاي كاربري هك شده است. بازيابي حساب هك شده اينستاگرام ساده‌تر خواهد شد. 

اينستاگرام در حال آزمايش يك روش درون برنامه‌اي به منظور بازيابي آسان‌تر حساب‌هاي كاربري هك شده است؛ با اين روش دزديدن حساب كاربري تقريباً غير ممكن مي‌شود. پيش از اين براي بازيابي حساب كاربري هك شده بايد به پشتيباني اينستاگرام چندين ايميل با هدف تاييد اطلاعات و احراز هويت ارسال مي‌كرديد، اما در روش جديد با ثبت اطلاعات مي‌توانيد حساب كاربري خود را بازيابي كنيد. بدون شك اين اطلاعات شامل نام كاربري، ايميل و شماره موبايل مي‌شود و در نهايت اينستاگرام يك كد 6 رقمي يكبار مصرف براي بازيابي اكانت به يكي از آدرس‌هاي منتخب شما ارسال مي‌كند.

در اين روش تغيير اطلاعات حساب كاربري توسط هكرها بي فايده است است، زيرا اينستاگرام براي حل اين مشكل از ترفند جديدي استفاده كرده است. براي جلوگيري از مشكل تغيير اطلاعات، اينستاگرام نام كاربري انتخاب شده را براي مدتي حتي پس از تغيير در حالت رزرو نگه مي‌دارد تا مالك اصلي حساب كاربري بتواند با استفاده از آن اكانت خود را بازيابي كند، در نتيجه تغيير اطلاعات حساب كاربري بي فايده خواهد بود و با اين روش دزديدن اكانت كاربران بسيار دشوار خواهد شد.

اينستاگرام زمان مشخصي را براي عرضه اين قابليت درون برنامه‌اي اعلام نكرده است، اما قابليت رزرو نام كاربري هم اكنون براي كاربران نسخه اندرويد فعال سازي شده است و به زودي براي iOS نيز فعال خواهد شد. اينستاگرام با اضافه كردن اين قابليت قصد دارد تا كار بازيابي اكانت دزديده شده را به خود كاربر بسپارد و حجم كاري تيم امنيتي خود را براي بازيابي حساب‌هاي كاربري هك شده كاهش دهد. البته در اين روش كاربري براي بازيابي اكانت خود بايد كمي عجله كند، زيرا اطلاعات ثبت شده قبلي تا مدت كوتاهي براي بازيابي اكانت در دسترس خواهند بود.

نظر شما چيست؟ فكر مي كنيد اينستاگرام بايد به فكر ارتقا امنيتش باشد يا راه بازيابي را ساده كنيد؟

منبع : https://www.engadget.com/2019/06/17/instagram-tests-easier-hacked-account-recovery/

 


:: ادامه مطلب
:: موضوعات مرتبط:

:: برچسب‌ها: آموزش,آموزش سايت,آموزش طراحي سايت,آموزش طراحي,آموزش ساخت سايت,آموزش ديجيتال ماركتينگ,آموزش بازاريابي,آموزش بازاريابي آنلاين,ديجيتال ماركتينگ,آموزش سئو,آموزش سئو سايت,آموزش بهينه سازي,آموزش بهينه سازي وب سايت,آموزش بهينه سازي موتور هاي جستجو،
۲۸ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۵۷:۳۳ | | نوشته ‌شده به دست امير روزي طلب | ( ) نظرات (0)

چطور ممكن است كه برخي از سايت ها با طراحي ساده اي كه دارند جزء سايت هاي محبوب شده و رتبه جهاني بالايي بدست بياورند!سايت هايي مانند گوگل و فيسبوك ؛چه عواملي باعث موفقيت يك سايت مي شود؟

 بررسي جوانب و نكاتي براي موفقيت سايت
مديريت درست ،طراحي شيك و جذاب،نرم افزارهاي كارآمد درطراحي سايت وموارد بسياري كه در عوامل موفقيت سايت از نكات كليدي هستند.ولي برخي از طراحان سايت با مراجعه به مشاوران مخصوص مي گويند:يك ايده خوب براي فروش آنلاين دارم. يك سايت شيك و جذاب لازم دارم. بعد از اينكه سايت را راه اندازي كردم مردم به سايتم سر مي زنند و از من خريد مي كنند چون ايده فوق العاده اي دارم. تنها چيزي كه لازم دارم اين است كه ببينم چطور مي توانم سايتم را بين مردم تبليغ و معرفي كنم!

دو ايراد اساسي در اين كليشه ذهني وجود دارد. نخست اينكه فرآيند فروش و بازاريابي آنلاين مدل خاصي دارد كه بايد رعايت شود. بنابراين فرآيند واقعي، از چيزي كه در ابتدا به نظر مي رسد پيچيده تر است. اشكال دوم اين است كه اين دوستان خودشان را از اين معادله حذف كرده اند!
گاهي مديران و كارآفريناني نزد ما مي آيند و تحت تاثير عملكرد و محتواي سايت تابناك از ما تقاضا مي كنند چيزي شبيه آن برايشان بسازيم. ما به اين افراد مي گوييم 80 درصد موفقيت سايت ناشي از شيوه مديريت آن است نه ظاهر يا نرم افزار آن! ولي مردم از بيرون تصور ديگري دارند.

تقليد سايت كار راحتي است. آيا مي دانيد فقط در ايران چند نفر از قالب سايت برايان تريسي كپي كرده اند؟ ولي آيا موفقند؟ اما مديريت سايت چطور؟ اين راز بين ما و شما بماند:كساني  كه خودشان را از معادله وب سايت حذف كرده اند، اغلب شكست مي خورند. طراحي سايت فروشگاهي  و يا هرگونه سايت ديگر نياز به خلاقيت دارد تا به موفقيت برسد. كليشه ذهني آنها اينست:اينترنت يك فناوري پيشرفته است كه براي آسان كردن كارها آمده است و اين روزها كامپيوترها خودشان مي توانند خيلي كارها بكنند. فقط كافي است كه كامپيوتر را روشن و به اينترنت وصل كنيد و يك سايت شيك و نرم افزار قدرتمند داشته باشيد. بقيه ماجرا خودش رو به راه مي شود. و بقيه ماجرا رو به راه نمي شود چون سايت ساختن كافي نيست. نقش خودتان بيشتر از سايت است!

مهمترين عوامل موفقيت يك سايت كدامند؟

اگر از شما بپرسند مهمترين عوامل موفقيت يك سايت چيست چه پاسخي داريد؟ ايده خوب؟ زيبايي؟ مطالب مفيد؟ بازديدكنندگان فراوان؟ كداميك؟ نظرات مختلفي در اين زمينه وجود دارد. بعضي معتقدند پاسخ اين سوال بستگي به اين دارد كه درباره چه نوع سايتي صحبت مي كنيم. به عنوان مثال مي توان پرسيد آيا مهمترين عامل موفقيت يك سايت خبري با موثرترين عامل كاميابي يك سايت هنري يكسان است؟ شما چه فكر مي كنيد؟  
يك راه براي يافتن پاسخ اين سوال آن است كه تجربيات موسسان و گردانندگان موفق ترين سايت هاي وب در اينترنت را بررسي كنيم و كنار هم بگذاريم. سايت جستجوگر گوگل اولين موتور جستجو در اينترنت نبود، پيش از آن مدتها ياهو يكه تاز ميدان بود. قبل از راه اندازي سايت فيس بوك نيز چندين شبكه اجتماعي ديگر نيز در اينترنت برپا شده بودند و ميليون ها كاربر داشتند. پس چرا اين دو به چنين موفقيتي رسيدند؟ سايت گوگل حتي طراحي ساده اي دارد. بدون شك سايت هاي بسياري را مي توان در اينترنت پيدا كرد كه در عين سادگي بسيار زيباتر از گوگل هستند. پس شايد زيبايي هم به تنهايي مهمترين عامل موفقيت نباشد.

خوشخبتانه مديران و گردانندگان خيلي از سايت هاي موفق بعد از تثبيت موقعيت خود در اينترنت اقدام به انتشار كتاب ها و يا مقالاتي درباره داستان موفقيت خود كرده اند. حال مي خواهيم چكيده اي از مهمترين عوامل موفقيت يك وب سايت را كه برآيند نظرات بسياري از پيشگامان دنياي اينترنت را با هم مرور كنيم. تقريبا همه اين عوامل مهم هستند و ترتيب آنها در اينجا چندان مهم نيست.

1. طراحي شيك و جذاب

طراحي گرافيكي زيبا و چشمگير مسلما در جذب مخاطب تاثير دارد. البته اين عامل به تنهايي تاثير زيادي در موفقيت يك سايت ندارد حتي اگر در شروع كار، توجه زيادي از كاربران را جلب خود كند.  سايت طرفداري نمونه كاملي از طراحي زيبا در كنار محتوا مناسب است .يك سايت زيبا كه از نظر محتوايي ضعيف باشد و يا از نظر كارايي فايده اندكي به كاربران خود برساند به زودي از فهرست سايت هايي كه مردم دوست دارند مرتب به آنها سر بزنند خط مي خورد. سايت نبايد يكبار مصرف باشد.  

2. كاربران فعال

بزرگان و پيشگامان وب معتقدند كاربراني كه بازمي گردند باارزش ترين دارايي يك سايت هستند. به همين دليل همه تلاش هاي يك سايت موفق بايد معطوف به دو هدف باشد:جذب مخاطبان تازه و حفظ بازديدكنندگان قبلي (بازگرداندن كاربراني كه قبلا يك بار به سايت شما آمده اند). در طراحي سايت براي موزيك اين اصل به شدت اهميت خود را نشان مي دهد. واضح است كه همه تلاش هاي يك سايت مثل ارتقا كيفيت و تنوع خدمات و يا زيبايي آن با هدف كسب رضايت كاربران است. بنابراين تا كاربراني نباشند، ساير هدف هاي يك سايت نيز معنا و مفهومي پيدا نمي كند. تجربه نشان داده كه سايت هايي كه مخاطب دائمي و كاربران فعال و وفاداري ندارند، خيلي زود به سمت كاهش فعاليت و حتي خاموشي كامل حركت مي كنند.

3. بودجه و درآمد سايت
يك عامل مهم ديگر در موفقيت سايت وب، داشتن بودجه است. راه اندازي يك سايت ممكن است در ابتداي كار بسيار كم هزينه به نظر برسد. يك كامپيوتر معمولي، يك خط اينترنت پرسرعت، يك دامين، يك ميزبان (هاست) ارزان قيمت و يك نرم افزار CMS اپن سورس با قالب رايگان مي تواند منجر به راه اندازي يك سايت با حداقل بودجه ممكن شود. اما اين تازه شروع داستان است.  
بسيار از سايت هاي وب پس از چندماه فعاليت متوقف مي شوند، تنها به اين دليل ساده كه توجيه اقتصادي ندارند. البته مي توان بعضي از سايت هاي شخصي يا وبلاگ را تنها با اتكا به عناصري چون عشق به نوشتن مدتي اداره كرد، اما حتي در چنين مواردي نيز ممكن است بعد از مدتي، انگيزه صاحب سايت براي به روز نگه داشتن آن به شدت كاهش يابد. هدف يك سايت هرچه باشد، چه انتفاعي و چه غير انتفاعي، به ناگزير نيازمند بودجه و توجيه اقتصادي است.

4. بازاريابي و رتبه در موتورهاي جستجو

يك عامل مهم ديگر در موفق شدن يك سايت، تبليغ خودش در ساير پايگاه هاي اينترنتي، به ويژه در موتورهاي جستجو است. روش رايگان براي ظاهر شدن در نتايج موتورهاي جستجو، رعايت نكات دقيقي است كه از سوي سازندگان اين موتورها به عنوان راهكارهاي افزايش رتبه سايت منتشر شده است. اغلب سايت هاي  ايراني چون عصر ايران با رعايت نكات موتور هاي جستجو به صفحه و لينك اول گوگل دست يافتند.اين روزها سايت گوگل با در اختيار داشتن حدود 70 درصد بازار جستجوهاي اينترنتي همچنان به عنوان مهمترين سكوي تبليغ و معرفي يك سايت مطرح است.
سايتي كه برنامه مشخصي براي تبليغ و بازاريابي خود ندارد، در كهكشان اينترنت نسبتا ناشناخته خواهد ماند، حتي اگر بسيار بزرگ باشد. بنابراين به فكر يك برنامه مدون و حساب شده براي معرفي سايت خود در اينترنت باشيد. نگوييد سايتم به تدريج و خود به خود (به دليل لياقت يا محتوا يا زيبايي اش) در اينترنت شناخته خواهد شد، بلكه يك برنامه تهاجمي و حساب شده براي مطرح كردن خود در اينترنت طراحي كنيد.


:: ادامه مطلب
:: موضوعات مرتبط:

:: برچسب‌ها: آموزش,آموزش سايت,آموزش طراحي سايت,آموزش طراحي,آموزش ساخت سايت,آموزش ديجيتال ماركتينگ,آموزش بازاريابي,آموزش بازاريابي آنلاين,ديجيتال ماركتينگ,آموزش سئو,آموزش سئو سايت,آموزش بهينه سازي,آموزش بهينه سازي وب سايت,آموزش بهينه سازي موتور هاي جستجو،
۲۷ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۲۵:۴۰ | | نوشته ‌شده به دست امير روزي طلب | ( ) نظرات (0)

نسخه لاكچري تلويزيون The Wall سامسونگ در اينفوكام 2019 رونمايي شد. سامسونگ همچنين در اين رويداد از جديدترين نوآوري‌هاي نمايشي و نسخه جديد نمايشگر تعاملي Flip و نمايشگر ديجيتالي ساينيج خود رونمايي كرد.

 

شركت سامسونگ الكترونيكس در جريان نمايش‌گاه اينفوكام 2019 در شهر اورلاندو، از نسخه لاكچري تلويزيون The Luxury Wall خود رونمايي كرد. نسخه جديد تلويزيون وال يك نمايشگر ماژولار LED است كه مي‎تواند در هر اندازه و نسبتي توليد شده و براي زيبايي هرچه بيشتر فضاي نشيمن خانه استفاده شود. نسخه لاكچري تلويزيون The Wall سامسونگ تجربه تماشاي فراگير را به سطح جديدي رسانده و كيفيت تصوير فوق‌العاده‎اي را در فضاي راحت خانه در اختيار شما قرار مي‌دهد.

در كنار رونمايي از اين محصول، شركت سامسونگ نوآوري‎هاي نمايشي ديگري مانند MagicINFO 7 مجهز به فناوري تحليل با استفاده از هوش مصنوعي و همين‌طور نسخه جديد نمايشگر تعاملي Flip در اندازه 65 اينچي و نمايشگرهاي ديجيتالي ساينيج QLED 8K خود را هم در همين نمايشگاه عرضه خواهد كرد.

نسخه لاكچري تلويزيون The Wall سامسونگ ؛ عظمت در نشيمن خانه
تلويزيون وال لاكچري يك نمايشگر عظيم Micro LED با فرمت ماژولار است كه حتي براي روشن‎ترين بخش‏‌هاي فضاهاي مسكوني هم كاملا مناسب است. اين تلويزيون در اندازه‎ها و نسبت‎هاي مختلف از 73 اينچ با كيفيت 2K تا 292 اينچ با كيفيت 8K قابليت تغيير و تنظيم دارد. صفحه وال لاكچري كمتر از 30 ميلي‎متر ضخامت داشته و با توجه به طراحي بدون حاشيه و وجود چند قاب قابل تنظيم متناسب با دكور خانه، امكان سازگار كردن آن با هرگونه دكوراسيوني كاملا وجود دارد.

منبع : https://gadgetnews.net/362759/%d9%86%d8%b3%d8%ae%d9%87-%d9%84%d8%a7%da%a9%da%86%d8%b1%db%8c-%d8%aa%d9%84%d9%88%db%8c%d8%b2%db%8c%d9%88%d9%86-the-wall-%d8%b3%d8%a7%d9%85%d8%b3%d9%88%d9%86%da%af/


:: ادامه مطلب
:: موضوعات مرتبط:

:: برچسب‌ها: آموزش,آموزش سايت,آموزش طراحي سايت,آموزش طراحي,آموزش ساخت سايت,آموزش ديجيتال ماركتينگ,آموزش بازاريابي,آموزش بازاريابي آنلاين,ديجيتال ماركتينگ,آموزش سئو,آموزش سئو سايت,آموزش بهينه سازي,آموزش بهينه سازي وب سايت,آموزش بهينه سازي موتور هاي جستجو،
۲۶ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۲۲:۱۸ | | نوشته ‌شده به دست امير روزي طلب | ( ) نظرات (0)

لامبورگيني هوراكان استراتو يك خودروي مفهومي است كه در گذشته با آن ملاقات كرديم. گزارشي جديد خبر از توليد محدود اين خودروي آفرود مي دهد.

 

هفته گذشته شاهد رونمايي از خودروي مفهومي لامبورگيني هوراكان استراتو بوديم. بر اساس اعلام لامبورگيني، اين خودرو تنها در يك نمونه به توليد مي رسد.

بر اساس گزارشي كه به تازگي از سوي Automobile منتشر شده، اين خودرو احتمالا به صورت محدود توليد مي شود و تنها شاهد توليد يك نمونه از آن نخواهيم بود.

مدير بخش فني لامبورگيني، Maurizio Reggiani به اين موضوع اشاره كرده كه اين شركت احتمالا براي ساخت بدنه اين خودرو از پرينترهاي سه بعدي استفاده مي كند.

قطعات بدنه اين خودرو توسط مواد مصنوعي جديدي توليد مي شوند كه وزن كمي دارند. اين قطعات در نهايت به شاسي متصل مي شوند.

شايعات به اين موضوع اشاره مي كنند كه لامبورگيني هوراكان استراتو احتمالا در 500 تا 1000 نسخه به توليد مي رسد و نبايد منتظر توليد عمده آن باشيم.

توليد يك خودروي آفرود توسط يك از افسانه اي ترين سازندگان خودروهاي سوپراسپرت عجيب به نظر مي رسد؛ با اين حال مي توان به شركت پورشه اشاره كرد. پورشه با ورود به بازار خودروهاي شاسي بلند قدرتمند توانست به سود بالايي دست پيدا كند.

لامبورگيني در گذشته خودروي اوروس را معرفي و روانه بازار كرد؛ با اين حال هنوز نمي توان آن را يك خودروي تاثيرگذار در اين صنعت دانست.

لامبورگيني هوراكان استراتو يك خودروي كاملا متفاوت است. اين محصول در نمونه مفهومي خود از موتور لامبورگيني هوراكان Evo بهره مي برد. اين موتور 10 سيلندر 5.2 ليتري قادر به توليد 640 اسب بخار قدرت است.

لامبورگيني براي اينكه يك خودروي آفرود توليد كند، مجبور به افزايش ارتفاع آن شده است. در صورتي كه اين محصول به توليد برسد، قيمتي بالاتر از ديگر محصولات اين برند ايتاليايي خواهد داشت. انتظار مي رود قيمت اين خودرو نزديك به 270 هزار دلار باشد.

منبع : https://www.motor1.com/news/354852/lamborghini-huracan-sterrato-concept-production/

 


:: ادامه مطلب
:: موضوعات مرتبط:

:: برچسب‌ها: آموزش,آموزش سايت,آموزش طراحي سايت,آموزش طراحي,آموزش ساخت سايت,آموزش ديجيتال ماركتينگ,آموزش بازاريابي,آموزش بازاريابي آنلاين,ديجيتال ماركتينگ,آموزش سئو,آموزش سئو سايت,آموزش بهينه سازي,آموزش بهينه سازي وب سايت,آموزش بهينه سازي موتور هاي جستجو،
۲۵ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۱۰:۵۴ | | نوشته ‌شده به دست امير روزي طلب | ( ) نظرات (0)

مقدمه اي بر الگوريتم فرد چيست؟

در تاريخ 8 مارس 2017 يك الگوريتم تاييد نشده توسط شرگت گوگل به راه افتاد كه كارشناسان سئو آن را الگوريتم فرد ناميدند.

تاثيرات اين الگوريتم بعد از معرفي بسيار شديد و سريع بود.

طبق تحقيقات صورت گرفته ، سايت هايي كه شامل جريمه الگوريتم فرد شدند ، 90% ترافيك خود را از دست دادند.

همچنين بعد از اين اتفاق بسياري از وب مسترها از ترس از دست رفتن جايگاه خود به اقداماتي مانند پاك كردن برخي از محتواهاي سايت خود روي آوردند.

جريمه الگوريتم فرد گوگل شامل چه سايت هايي مي شود؟

اما سوال اصلي اينجاست كه جريمه الگوريتم فرد شامل چه سايت هايي مي شود و براي جلوگيري از آن بايد چه كارهايي را انجام داد؟

طبق تحقيقات صورت گرفته در سايت معتبر Search Engine Land حدود 95% سايت هايي كه شامل جريمه الگوريتم فرد شده اند ، يا داراي محتواي خاصي نيستند و يا محتواي آن ها صرفا جهت كسب رتبه نوشته شده است.

اگر شما هم جزو وب مسترهايي هستيد كه توسط الگوريتم فرد جريمه شده ايد زمان آن فرا رسيده كه روش توليد محتواي خود را تغيير دهيد.

براي مطالعه ادامه اين الگوريتم حتما روي لينك زير كليك كنيد !!@!@@!@@!@@!!!!!

https://webdaran.com/whats-fred-algoritm/


:: ادامه مطلب
:: موضوعات مرتبط:

:: برچسب‌ها: آموزش,آموزش سايت,آموزش طراحي سايت,آموزش طراحي,آموزش ساخت سايت,آموزش ديجيتال ماركتينگ,آموزش بازاريابي,آموزش بازاريابي آنلاين,ديجيتال ماركتينگ,آموزش سئو,آموزش سئو سايت,آموزش بهينه سازي,آموزش بهينه سازي وب سايت,آموزش بهينه سازي موتور هاي جستجو،
۲۳ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۳۴:۳۴ | | نوشته ‌شده به دست امير روزي طلب | ( ) نظرات (0)

قيمت همه چيز بالا رفته و قيمت وسايل ديجيتال شخصي هم از اين قاعده مستثني نيست؛ انواع گوشي، تبلت، لپ تاپ و لوازم جانبي‌شان به شدت گران شده‌‌اند. به همين دليل هم در اين شرايط اقتصادي كار درست اين است كه از وسايلمان بهتر مراقبت كنيم و نگذاريم كار به خراب شدن و اجبار به خريد گزينه‌هاي جديد برسد.

محافظي واجب؛ در حد نان شب

آيا از بالا رفتن قيمت كابل شارژر گوشي‌تان خبر داريد؟ آيا مي‌دانستيد صاحبان شركت‌هاي بزرگ جنس كابل‌ها را طوري تعيين مي‌كنند كه بعد از مدتي خراب شود و شما با خريد دوباره اين وسيله جانبي سود صاحبان برندها را بالا ببريد و آيا الان مشخص شد كه چرا سيم شارژرتان مرتب از قسمت انتها و ابتدا دچار پوسيدگي و شكستگي مي‌شود؟ حالا كه اين نكات را مي‌دانيد؛ دست به كار شويد و با استفاده از روش زير عمر شارژرتان را بالا ببريد.

با استفاده از نوار چسب ضخيم بي رنگ دور ابتدا و انتهاي كابلتان را بپوشانيد. بهتر است نوار را چند بار دور سيم بپيچيد تا به خوبي محكم شود. اگر بتوانيد كمي از حد سيم بيرون بزنيد و بخشي از ورودي USB كابل را هم با چسب بپوشانيد، تكيه گاه بهتري براي نوار چسب فراهم كرده‌ايد.
يك محافظ سيم شارژر بخريد يا با استفاده از نخ‌هاي رنگي نسبتا ضخيم دور تا دور سيم را بپوشانيد. استفاده از محافظ آماده براي كساني كه حوصله نخ پيچي و كارهاي دستي را ندارند؛ توصيه مي‌شود.
يك جفت محافظ دو سر كابل شارژر تهيه كنيد. اين محافظ‌ها اغلب گيره‌هاي فانتزي بامزه‌اي هستند كه دو سر كابل را از تا شدن و شكستگي نجات مي‌دهند.
يك كيف متوسط براي قرار دادن شارژرتان در نظر بگيريد؛ كيف‌هاي كوچك باعث خم شدن دو سر سيم شارژر مي‌شود.
اگر مجبور هستيد شارژرتان را در فضاي كوچكي قرار دهيد، آن را از كابل جدا كنيد و كابل را به صورت دايره‌اي بپيچيد.

اين لوازم را نخريد

استفاده از لوازم جانبي اصل براي بالا بردن طول عمر گوشي شما ضروري است. هر چند كه اين روزها خريد لوازم جانبي گوشي هاي سامسونگ و اپل و بعضي برندهاي ديگر نياز به هزينه بيشتري نسبت به گزينه‌هاي غير اوريجينال دارد؛ اما اين هزينه مانع از هزينه بالاتر در طول زمان خواهد شد. بنابراين تا حد ممكن از لوازم جانبي اصل استفاده كنيد و به اين صرف هزينه، به چشم سرمايه‌گذاري طولاني مدت نگاه كنيد نه خرج اضافه.

مراقبت از هدفون و سيم آن

چه هدست داشته باشيد و چه هدفون، هر دو به مراقبت نياز دارند. براي مراقبت از اين وسايل از روش‌هاي زير كمك بگيريد.

سعي كنيد هدستي انتخاب كنيد كه بخش ابري يا پد روي گوشي آن قابليت جدا شدن و شستشو را داشته باشد. در غير اين صورت هد ست را در معرض گرد و غبار قرار ندهيد و بعد از هر بار استفاده آن را داخل يك كيف پارچه‌اي بگذاريد. گرد و غبار پد را از بين مي‌برد.
براي سيم هدست يا هدفونتان محافظ تهيه كنيد و از مچاله كردن آن خودداري كنيد.
داشتن يك كيف مناسب براي قرار دادن هدفون را فراموش نكنيد. اغلب پارگي‌هاي هدفون به دليل كش آمدن سيم آن بين ساير وسايل و تحت فشار قرار گرفتنش اتفاق مي‌افتد.
هر از گاهي گوشي‌هاي هدفونتان را تميز كنيد و نگذاريد جرم بگيرند.


بهترين روش براي مراقبت از صفحه گوشي

يكي از پر هزينه‌ترين تعميراتي كه براي گوشي‌هاي تلفن همراه بايد انجام دهيد، تعمير صفحه شكسته يا خراب شده آن است. براي اينكه بتوانيد جلوي اين مشكل را بگيريد، بايد دست به كار شويد و با كمي دقت و هزينه گوشي‌تان را ضد ضربه كنيد.

سراغ گلس Glass يا محافظي برويد كه از ضخامت كافي برخوردار است. محافظ‌هايي كه ضخامت كافي ندارند؛ راحت‌تر مي‌شكنند و باعث شكستن يا ترك برداشتن صفحه گوشي‌تان خواهند شد.
از بامپر و قاب‌هاي ضد ضربه استفاده كنيد؛ قاب‌هايي كه نرم هستند و قابليت ارتجاعي دارند. در صورتي كه گوشي شما با يك بامپر به زمين بخورد، شدت ضربه تا حد زيادي گرفته خواهد شد.
اگر عادت داريد موقع بازي كردن يا نوشتن گوشي را فشار دهيد، سعي كنيد اين عادت را كنار بگذاريد.
باتري را نكُشيد

خراب شدن باتري يكي از رايج‌ترين خرابي‌هاي تلفن همراه است و تعمير يا تعويض آن هم كم هزينه نيست. براي اينكه مجبور نشويد براي خريد دوباره يا تعمير باتري‌تان دست به كار شويد، از روش‌هاي زير استفاده كنيد:

هميشه از شارژر اصل گوشي‌تان استفاده كنيد. شارژرهاي غير اصل باعث نابود شدن باتري گوشي تلفن همراه شما خواهد شد.
هيچ وقت زماني كه باتري‌تان هنوز به حد اضطراري يا Recharge نرسيده، دست به شارژ كردن آن نزنيد. بگذاريد باتري رو به تمام شدن برود و سپس آن را به طور كامل شارژ كنيد.
وقتي گوشي‌تان به شارژر وصل است با آن كار نكنيد. اين كار هم براي باتري‌تان خوب نيست و هم براي سلامتي‌تان. در اينجا مي‌توانيد مضرات كار كردن با گوشي در حال شارژ را مطالعه كنيد.
پاور بانكي تهيه كنيد كه از يك برند معتبر باشد. پاور بانك‌هاي ارزان قيمت به راحتي باعث از بين رفتن باتري گوشي‌تان خواهد شد.
اگر متوجه شديد باتري گوشي زود تمام مي‌شود، در همان مراحل اول به يك تعميركار مطمئن مراجعه كنيد.
اپليكيشن‌ها و برنامه‌هايي را كه با آن‌ها كار نمي‌كنيد، ببنديد و واي فاي را خاموش كنيد. اين موارد از شارژ گوشي‌تان كم مي‌كنند و به مرور باعث خرابي آن خواهند شد.
سراغ اين افراد نرويد

اين روزها بازار گوشي‌هاي بدون گارانتي داغ است؛ براي مثال وقتي قيمت انواع گوشي موبايل سامسونگ كه نمايندگي‌ها يا فروشگاه‌هاي معتبر آن را مي‌فروشند، مشخص است؛ گوشي‌هاي بدون گارانتي بازار آزاد با قيمت كمتري افراد را به خريد ترغيب مي‌كنند. در مورد گوشي‌هاي اپل هم بسياري از مدل‌هايي كه قيمت پايين‌تري دارند، رجيستري نشده‌اند. بنابراين سراغ افرادي كه ادعا مي‌كنند مي‌توانند گوشي‌هايي بسيار ارزانتر از آنچه در بازار هست به شما بفروشند نرويد؛ در غير اين صورت دستتان به جايي بند نيست و ممكن است كارتان به شكايت‌هايي كه به جايي نمي‌رسند، برسد.

منبع : https://zoomtech.org/6-%d8%aa%d9%88%d8%b5%db%8c%d9%87-%da%a9%d8%a7%d8%b1%d8%a8%d8%b1%d8%af%db%8c-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d9%86%da%af%d9%87%d8%af%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d8%a7%d8%b2-%d9%88%d8%b3%d8%a7%db%8c%d9%84-%d8%af%db%8c/


:: ادامه مطلب
:: موضوعات مرتبط:

:: برچسب‌ها: آموزش,آموزش سايت,آموزش طراحي سايت,آموزش طراحي,آموزش ساخت سايت,آموزش ديجيتال ماركتينگ,آموزش بازاريابي,آموزش بازاريابي آنلاين,ديجيتال ماركتينگ,آموزش سئو,آموزش سئو سايت,آموزش بهينه سازي,آموزش بهينه سازي وب سايت,آموزش بهينه سازي موتور هاي جستجو،
۲۲ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۳۰:۲۶ | | نوشته ‌شده به دست امير روزي طلب | ( ) نظرات (0)

آمازون با 315.5 ميليارد دلار ارزش موفق شده گوگل و اپل را كنار زده و لقب با ارزش ترين برند جهان را از آن خود كند.

 

رده بندي 100 برند با بالاترين ارزش در جهان (ليست BrandZ) به طور سالانه توسط موسسه تحقيقاتي كانتار تعيين مي شود. اين رده بندي بر اساس مصاحبه هايي با 3 ميليون نفر به همراه اطلاعات تحليلي مرتبط با هر شركت و آمار مالي آنها محاسبه مي شود. بر اساس رده بندي سال 2019، آمازون در مقايسه با سال گذشته ميلادي رشد 52 درصدي را تجربه كرده. اپل كه در رتبه دوم ايستاده 309.5 ميليارد دلار ارزش گذاري شده و در مقايسه با سال قبل رشدي 4 درصدي را شاهد بوده. گوگل هم با 309 ميليارد دلار و رشدي 2 درصدي جايگاه سوم را به خود اختصاص داده است.

 

بايد اشاره كرد كه به مدت 12 سال بود كه گوگل و اپل برترين هاي اين ليست را به خود اختصاص مي دادند. در سال گذشته ميلادي گوگل موفق شده بود به صدر ليست دست يابد.

 

به گفته «دورين وانگ»، مدير جهاني BrandZ، دليل جهش آمازون به خدمات متنوع ارائه شده توسط اين شركت مرتبط است. وانگ مي گويد كه رشد ارزش 108 ميليارد دلاري آمازون در سال گذشته نشان مي دهد كه حالا برندها كمتر به دسته بندي هاي [خدمات يا محصولات] خاص و منطقه هاي منحصر به فرد وابسته هستند.

آمازون كه در ابتدا به عنوان يك خرده فروشي آنلاين فعاليت مي كرد اكنون در حوزه هاي متعددي از جمله مواد غذايي، اسپيكرهاي هوشمند، تبلت ها و سرويس استريم موسيقي و ويديو فعاليت مي كند. به اين ترتيب با اين حوزه هاي فعاليت متنوع، رقيب گوگل و اپل به حساب مي آيد و البته نبايد سرويس ابري وب آمازون (AWS) و نقش مهم آن به عنوان بخشي از ستون فقرات اينترنت را نيز فراموش كرد.

از ديگر برندهاي مطرح كه در ليست 100 برند برتر قرار گرفته اند بايد به مايكروسافت (251.2 ميليارد دلار)، فيسبوك (159 ميليارد دلار)، علي‌بابا (131.2 ميليارد دلار)، تِنسِنت (130.9 ميليارد دلار) و AT&T با ارزش 108.4 ميليارد دلار اشاره كرد. در بين اين برندها تنسنت با كاهش قابل توجه 27 درصدي ارزش، سقوط 3 پله اي را تجربه كرده است.

منبع : https://digiato.com/article/2019/06/12/%d8%a8%d8%a7-%d8%a7%d8%b1%d8%b2%d8%b4-%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%a8%d8%b1%d9%86%d8%af-%d8%ac%d9%87%d8%a7%d9%86-%d8%af%d8%b1-2019/


:: ادامه مطلب
:: موضوعات مرتبط:

:: برچسب‌ها: آموزش,آموزش سايت,آموزش طراحي سايت,آموزش طراحي,آموزش ساخت سايت,آموزش ديجيتال ماركتينگ,آموزش بازاريابي,آموزش بازاريابي آنلاين,ديجيتال ماركتينگ,آموزش سئو,آموزش سئو سايت,آموزش بهينه سازي,آموزش بهينه سازي وب سايت,آموزش بهينه سازي موتور هاي جستجو،
۲۱ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۱۱:۵۱ | | نوشته ‌شده به دست امير روزي طلب | ( ) نظرات (0)

استفاده از اينترنت بدون بهره از وب سايت كاربردي لطفي ندارد. به همين خاطر است كه نمي‌توان لزوم و ضرورت بهره از چنين مواردي را انكار كرد. از اين روي امروز و در اين مطلب چند تايي از تازه‌ترين ابزارهاي كاربردي وب را براي طراحان وب، دانشجويان و علاقه‌مندان به علم شيرين رياضي، كاربران حرفه‌اي دراپ‌باكس و كارآفرينان گردآوري كرد‌ه‌ايم.

۱. Viewport Resizer

نخستين وب سايت كاربردي اين هفته را به توسعه‌دهندگان وب و طراحان فارسي‌زبان تقديم مي‌كنيم. اگر شما هم دستي در طراحي صفحات وب داشته باشيد مي‌دانيد كه اطمينان از صحت نمايش صفحه در اندازه‌هاي مختلف نمايشگر يكي از دغدغه‌هاي اين هنرمندان است. به خصوص اين روزها با گسترش استفاده از انواع گوشي‌هاي هوشمند تلفن همراه، فبلت‌ها و تبلت‌ها، نمايش درست سايت در اين ابزارهاي نوين بسيار اهميت پيدا كرده است سايت رسپانسيوي همچون نماشا به خوبي اين موضوع را در نظر گرفته است به همين خاطر است كه طراحان وب عموماً از ابزارها و آزمونگرهاي متعددي براي رفع نياز خود بهره مي‌گيرند. سايتي كه امروز به شما گراميان معرفي مي‌كنيم قادر است شما را از ابزارهاي مختلف رهايي بخشيده و صرفاً با بهره از Viewport Resizer تمامي نيازمندي‌هاي خود را رفع و رجوع نماييد.

استفاده از Viewport Resizer گرچه ساده است، در عين حال توانمندي‌هاي بالايي دارد. به كمك آن مي‌تواند نماي نهايي سايت خود را در انواع نمايشگرها با وضوح نمايش گوناگون سنجيده و از اشكالات احتمالي اطلاع حاصل كنيد. اين در حالي است كه براي استفاده از اين ابزار كاربردي تنها نياز به يك مرورگر مدرن داريد. ابتدا مرورگر را باز كرده و پس از مراجعه به وب سايت مورد نظر كافي است بوكمارك Viewport Resizer را كه پيشتر ذخيره كرده‌ايد كليك كنيد تا نوار ابزاري شامل تنظيمات دلخواه نمايش داده شود. با انتخاب گزينه‌ي مورد نظر مي‌توانيد سايت را در ابعاد و اندازه‌ي تعريفي شده آزمايش كنيد.

۲. SizzlePig

امروزه با گسترش استفاده از ابزارهاي ذخيره‌سازي ابري، قابليت‌هاي تازه‌اي در اختيار كاربران اين سرويس‌ها قرار گرفته است. از آن جمله مي‌توان به وب سايت SizzlePig اشاره كرد كه مي‌تواند براي تمامي كاربران سرويس دراپ‌باكس مفيد و كاربردي باشد. اين سرويس به شما اجازه مي‌دهد تصاويري كه در دراپ‌باكس داريد را بدون نياز به هيچ برنامه‌ي خاصي، و به صورت آن‌لاين تغيير اندازه دهيد اندازه عكس هاي سايت بيتوته را مشاهده كنيد تا متوجه اين موضوع شويد. كافي است پس از عضويت در اين وب سايت حساب كاربري دراپ‌باكس خود را تعريف كرده و به پوشه‌هاي عمومي و خصوصي‌تان دسترسي پيدا كنيد. حالا لازم است كه پروژه‌ي مربوطه را با تعريف پوشه‌ها‌ي ورودي و خروجي مشخص نماييد. آنگاه SizzlePig به پويش تصاوير پرداخته و تمامي آن‌ها را به همان اندازه‌ي دلخواه شما درمي‌آورد.

جالب اينكه مي‌توانيد با يك بار تعريف پروژه، تمامي تصاوير يك پوشه را تغيير اندازه دهيد؛ و ديگر نيازي به باز كردن تك تك فايل‌ها در فتوشاپ (يا برنامه‌هاي نظير آن)، كادره كرده و ذخيره سازي نداريد! حتي SizzlePig به شما اجازه مي‌دهد فايل‌هاي خود را هم‌زمان به چندين اندازه‌ي مختلف درآوريد. به همين خاطر مي‌توان استفاده از آن را براي افراد پرمشغله و كاربران عجولي كه مايلند در كم‌ترين زمان ممكن به نتيجه‌ي مطلوب برسند توصيه كرد. از اين گذشته، كاربران SizzlePig مي‌توانند تعداد پيكسل خروجي، ميزان فشرده‌سازي و افت كيفيت تصاوير، افزوده شدن پسوند به نام فايل نهايي (نظير اضافه كردن عبارت –small)، فرمت فايل نهايي و كاربري‌هايي از اين دست را نيز در پروژه‌ي جاري خود تعريف نمايند سايت هاي بسياري با در نظر گرفتن عكس هاي جذاب كاربران خود را جلب مي كنند سايتي همچون webdaran اين اصل را به شما نشان مي دهد.

۳. Symbolab

صحبت از جستجوگر اينترنتي كه به ميان مي‌آيد همه ياد گوگل مي‌افتند؛ اما آيا هرگز از خود پرسيده‌ايد كه جستجوگري براي معادلات علمي نيز وجود دارد؟ خب راستش را بخواهيد رياضيات از هر جهت به گردو مي‌ماند، پوسته‌ي سختي دارد اما وقتي كه پوستش را مي‌شكنيم با مغزي خوشمزه و مقوي مواجه مي‌شويم كه طرفداران بسيار دارد. به همين خاطر هر كس كه با مسائل پيچيده‌ي رياضي سر و كار دارد مي‌داند كه در عين دشواري‌هاي پيش رو در آخر حلاوت و شيريني آن را خواهد چشيد. پس اگر شما هم از علاقه‌مندان به رياضي هستيد يا اينكه تنها دانشجويي بيچاره‌ايد كه به دنبال پاسخ‌هاي خود در دنياي صفر و يك است بهتر است به Symbolab سري بزنيد.

اما Symbolab كه يك موتور جستجوي معنا محور براي معادلات است واقعاً چه كار مي‌كند؟ زماني كه به صفحه‌ي آغازين اين جستجوگر مي‌رويد، با ابزارهاي گوناگوني براي تعريف معادله‌ي خود مواجه مي‌شويد كه از ابتدايي‌ترين تا پيشرفته‌ترين موارد را شامل مي‌شود سايت خبرنگاران جوان نيز اين ابزار را معرفي نمود. پس از وارد كردن تعريف رياضي مورد نظر، مي‌توانيد كرد عيني آن را بر روي گراف (نمايش هندسي) ملاحظه كرده يا راه حل و نتيجه‌ي صحيح آن را بيابيد. از اين گذشته اطلاعات ارزشمندي از ساير منابع در رابطه با جستجوي خود دريافت خواهيد كرد؛ بدين ترتيب نه تنها مسئله‌تان حل شده بلكه چيزهاي زيادي درباره‌اش آموخته‌ايد!

۴. How Do They Make Money

شايد شما هم ايده‌هاي گوناگوني در سر داشته باشيد كه ارزش عملي كردن و پياده‌سازي در وب جهان گستر را داشته باشد. پس به عنوان يك خلاق يا كارآفرين بالقوه‌ي آينده لازم است اطلاعات جامع و كاملي از ساير سرويس‌هاي محبوب اين روزهاي وب بدست آوريد. اگر اين طور است استفاده از وب سايت «آن‌ها چطور پول درمي‌آورند؟» را به شما توصيه مي‌كنيم.

به كمك اين ابزار و با انتخاب هر يك از سرويس‌هاي پرطرفدار وب، از دراپ‌باكس خودمان گرفته تا آمازون، اپل، گوگل توئيتر و وردپرس و غيره مي‌توانيد اطلاعات گوناگون و قابل فيلتر زيادي درباره‌ي سياست‌هاي كاري و نحوه‌ي كسب درآمد آن‌ها بدست آوريد. در صفحه اصلي اين وب سايت كه جلوه‌ي زيبايي دارد، با نشان (لوگوي) هر يك از برندها و سرويس‌هاي پركاربرد وب مواجه هستيم و با كليك بر روي هر يك، اطلاعات جامع و در عين حال مختصر و مفيدي به دست مي‌آوريم. براي نمونه سرويسي نظير اسكايپ گرچه برنامه‌اي رايگان را در اختيار كاربران خود در اقصي نقاط جهان قرار مي‌دهد، با اين حال با فروش حساب‌هاي كاربري ويژه و از محل اعضاي جديد كسب درآمد مي‌كند.

همچنين مي‌توانيد با توجه به نياز خود، نتايج را فيلتر كرده و بر اساس دسته‌بندي‌هاي تعريف شده شركت‌ها را فهرست نماييد. براي مثال مي‌توانيد تمامي كمپاني‌هاي مشغول در حوزه‌ي رسانه‌هاي اجتماعي را جدا كنيد. دسته‌بندي‌ها بر اساس نوع خدمات ارائه شده عبارتند از: تجارت الكترونيك، طراحي برنامه، تفريح و سرگرمي، رسانه‌هاي اجتماعي؛ جستجوگرهاي اينترنتي و فعالان در حوزه‌ي سخت‌افزار. از سويي ديگر دسته‌بندي‌هاي مربوط به نوع درآمدهاي حاصله‌ي شركت‌ها نيز عبارتند از: تبليغات و بازاريابي، فروش حق اشتراك و عضويت، فروش داده، فروش حساب‌هاي ويژه، فروش حق امتياز و ارجاع كاربران.

هر چند كه در حال حاضر تعداد شركت‌هاي معرفي شده در How Do They Make Money زياد نيست، اما شركت ديجي كالا مي‌تواند منبع خوبي براي تحقيق و كسب اطلاع سريع از سياست‌هاي كاري شركت‌هاي موفق به شمار رود.


:: ادامه مطلب
:: موضوعات مرتبط:

:: برچسب‌ها: طراحي سايت, طراحي وب سايت, سئو, ديجيتال ماركتينگ, بازاريابي آنلاين, طراحي سايت تهران, طراحي سايت در تهران, آموزش, آموزش طراحي سايت, بهينه سازي, بهينه سازي موتور جستجو, بهينه سازي وب سايت, طراحي سايت شركتي, طراحي سايت فروشگاهي, طراحي سايت خبري, طراحي سايت پزشكي, طراحي سايت ورزشي, تعرفه سئو سايت, قيمت سئو سايت،
۲۰ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۵:۴۰:۲۸ | | نوشته ‌شده به دست امير روزي طلب | ( ) نظرات (0)

استوانه‌‌ي اونيل (يا كلوني اونيل) يك طرح مفهومي براي سكونتگاهي فضايي است كه اولين‌بار از سوي فيزيكداني آمريكايي با نام جرالد كي.اونيل مطرح شد. او در كتابي با نام «مرز بالايي: كلوني بشري در فضا» كه در سال ۱۹۷۶ ميلادي منتشر شد، از ايده‌‌ي هيجان‌‌انگيز خود براي كلوني‌‌سازي در فضا پرده برداشت. او آينده‌‌اي را به تصوير كشيد كه در آن بشر مي‌‌تواند در قرن بيست‌‌ويكم و با استفاده ازمواد اوليه‌ي استخراج‌‌شده از ماه و سيارك‌‌هاي سرگردان، شروع به ساخت انواعي از سكونتگاه‌‌هاي عظيم و معلق در دل فضا كند.

اما اساسا چرا اونيل مي‌‌بايست به ايده‌ي ساخت چنين سكونتگاه‌‌هايي در فضا بينديشد؟

شايد بتوان گفت خاستگاه اصلي اين ايده، ترس از آينده‌‌ي تاريكي بوده است كه شايد اين فيزيكدان و بسياري از آينده‌‌پژوهان معاصر براي سياره‌‌ي زمين متصور بوده‌‌اند. تهديدهايي مانند افزايش جمعيت و كمبود منابع غذايي، جنگ‌‌هاي آخرالزمان، اقدامات مداخله‌‌جويانه‌‌ي بشر در طبيعت و حتي برخي خطرات طبيعي نظير برخورد سيارك‌‌هاي عظيم يا بلعيده‌‌شدن زمين توسط خورشيد همگي از جمله عواملي بوده‌‌اند كه در طول زمان، موضوع مهاجرت نسل بشر را به فضا به‌عنوان ايده‌‌اي كاملا جدي مطرح كرده‌اند. دراين‌ميان، برخي نظريه‌‌پردازان راه‌‌حل را در كلوني‌‌سازي سياراتي ديگر مانند مريخ درنظرگرفته‌‌اند و برخي مانند اونيل (و اخيرا جف بزوس) از ايده‌‌ي ساخت سكونتگاه‌‌هاي مصنوعي معلق در فضا حمايت كرده‌‌اند.

تاريخچه‌‌ي ايده
مي‌‌توان گفت اولين‌‌بار، ايده‌‌ي ساخت چنين سكونتگاهي از سوي دانشمندي آلماني با نام هرمن اوبرث مطرح شد. اوبرث در كتابي با نام «مردم در فضا؛ پروژه‌‌هاي جديد موشك‌‌ها و سفر فضايي» در سال ۱۹۵۴، نوعي سكونتگاه استوانه‌‌اي عظيم را توصيف كرد كه از آن براي انجام سفرهاي فضايي استفاده مي‌‌شده است.

دو دهه‌‌ بعد از اين ماجرا، درحالي‌كه اونيل مشغول تدريس فيزيك به دانشجويان مقطع كارشناسي در دانشگاه پرينستون بود، تكليفي براي شاگردانش تعيين كرد و از آن‌‌ها خواست ايده‌‌هاي خود را درمورد نحوه‌‌ي طراحي ابرسازه‌‌هايي باقابليت سكونت در فضا مطرح كنند. در ميان اين طرح‌‌ها، چند ايده به‌‌ چشم او خورد كه از لحاظ ابعاد براي سكونت جوامع انساني مناسب به‌‌نظر مي‌‌رسيدند. درنتيجه‌‌ي اين همفكري، اونيل بالاخره توانست به ايده‌‌ي ساخت ابرسازه‌‌ي استوانه‌‌اي‌شكل خود دست يابد و آن را در سپتامبر سال ۱۹۷۴ طي مقاله‌‌اي در مجله‌‌ي فيزيكز تودي به چاپ برساند.

منبع : زوميت

 


:: ادامه مطلب
:: موضوعات مرتبط:

:: برچسب‌ها: الكترونيك ديجيتال,تازه هاي ديجيتال,ديجيتال ماركتينگ,اخبار,اخبار علمي،
[ ۱ ][ ۲ ]