وبلاگ ديجيتال ماركتينگ
 
 
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
 
آمار
امروز : 91
ديروز : 186
افراد آنلاين : 1
همه : 3854
 
ساعت : ۱۰:۵۳:۲۷
نویسنده : امير روزي طلب
نظرات (0)

فرانكي زاپاتا بالاخره موفق شد تا عرض كانال آبي مانش را به وسيله يك هاوربورد طي كند. اين دومين تلاش زاپاتا براي عبور از اين پهنه آبي است.

فرانكي زاپاتا يك مخترع فرانسوي و قهرمان سابق جت اسكي است كه به تازگي دست به كار شگفت انگيزي زده است. او موفق شده تا به وسيله يك فلاي بورد اير، پهناي ۲۲ مايلي كانال مانش را تنها در عرض ۲۲ دقيقه طي كند. كانال مانش بين كشورهاي فرانسه و انگليس قرار دارد و فعاليت هاي ورزشي مختلفي در آن انجام مي شود. لازم به ذكر است؛ اين دوم تلاش زاپاتاي ۴۰ ساله براي عبور از اين مسير آبي به شمار مي آيد.

البته اين پرواز به صورت يكسره انجام نگرفت. زاپاتا مجبور شد تا براي چند لحظه روي يك قايق نسبتا بزرگ فرود بيايد تا عمليات سوخت گيري را انجام دهد. جالب آنكه انرژي هاوربورد با استفاده از نفت سفيد تامين مي شود. به گفته زاپاتا، سرعت او در بعضي مواقع به ۱۰۶ مايل بر ساعت نيز رسيده است.

پرواز موفقيت آميز زاپاتا با هاوربورد مي تواند تاثير بسزايي در آينده شركت او، Z-Air داشته باشد. اما اين موضوع بدون شك دنياي تكنولوژي را نيز دستخوش تغيير مي كند. ارتش فرانسه از اين تكنولوژي به عنوان يك گزينه منطقي بالقوه ياد مي كند و پشتيباني خود را نسبت به آن نشان داده است.

ناگفته نماند كه تلاش اول زاپاتا براي عبور از اين پهنه در اواخر ماه ژوئيه انجام گرفت و متاسفانه با شكست همراه شد. محاسبات وي براي فرود به قايق چندان دقيق نبود و هنگامي كه مي خواست براي سوختگيري مجدد روي قايق بنشيند، درون آب سقوط كرد. اين اتفاق هنگامي رخ داد كه زاپاتا بيش از نيمي از مسير كانال را پيموده بود. اين موضوع باعث شد تا او در تلاش بعدي از قايق و سكوي بزرگتري استفاده كند.

منبع : https://www.theverge.com/2019/8/4/20753648/jet-powered-hoverboard-english-channel-crossing-franky-zapata-success

:: موضوعات مرتبط:
:: برچسب‌ها: اخبار,اخبار گيم,اخبار تكنولوژي,تازه هاي ديجيتال,گيم,تكنولوژي,تازه هاي تكنولوژي,بازي جديد,تكنولوژي جديد,بازي,بازي جديد,اخبار بازي،
 



ساعت : ۰۹:۱۹:۲۴
نویسنده : امير روزي طلب
نظرات (0)

نينتندو گزارش مالي جديدي را در پايان ماه ژوئن 2019 منتشر كرده كه طبق آن آمار فروش مجموع دستگاه‌هاي نينتندو سوييچ در عمرش به 37 ميليون دستگاه نزديك شده است و بازي Super Smash Bros. Ultimate نيز براي تصاحب رتبه‌هاي برتر تلاش مي‌كند.

نينتندو سوييچ تا پايان ماه ژوئن به عدد 36.87 ميليون دستگاه فروخته شده رسيده است. بازي‌هاي اين كنسول نيز بالغ بر 210 ميليون نسخه فروخته شده‌اند.

پرفروش‌ترين عناوين كنسول نينتندو سوييچ نسبت به ماه مارس تغيير نكرده‌اند، اما با توجه به فروش بالاي بازي سوپر اسمش، محتمل است كه اين بازي به زودي جاي «سوپر ماريو اديسه» را در مكان دوم بگيرد.

تا پايان ماه مارس، رتبه‌هاي دوم و سوم پرفروش‌ترين بازي‌هاي نينتندو سوييچ به بازي‌هاي Super Mario Odyssey با 14.44 ميليون نسخه و Smash Bros. با 13.81 ميليون نسخه تعلق گرفته بود، اما آمار جديد نشان مي‌دهند كه اديسه با تنها نيم ميليون نسخه فروش در اين ماه‌ها و سوپر اسمش با نزديك به 1 ميليون نسخه فروش، نزديك به تغيير جايگاه هستند.

 

سوپر اسمش در حال حاضر تنها 200 هزار نسخه با اديسه فاصله دارد.

هر دو بازي با فروش كمتري پشت سر بازي Mario Kart 8 Delux قرار گرفته‌اند. بازي Pokemon Let’s Go با اين‌كه به تازگي منتشر شده است در رتبه‌ي پنجم جدول پرفروش‌ترين بازي‌هاي نينتندو سوييچ قرار گرفته است.

با اين‌كه بازي Super Mario Maker 2 هنوز به جمع ده بازي پرفروش نينتندو سوييچ وارد نشده است نينتندو آمار فروش آن را نيز اعلام كرده است.

Mario Kart 8 Deluxe — 17.89 million
Super Mario Odyssey — 14.94 million
Super Smash Bros. Ultimate — 14.73 million
The Legend of Zelda: Breath of the Wild — 13.61 million
Pokemon Let’s Go — 10.98 million
Splatoon 2 — 9.02 million
Super Mario Party — 6.99 million
New Super Mario Bros. U Deluxe — 4.10 million
1-2 Switch — 3.01 million
Mario Tennis Aces — 2.75 million

منبع : https://www.gamespot.com/articles/switch-nears-37m-sold-nintendo-updates-best-sellin/1100-6468762/

:: موضوعات مرتبط:
:: برچسب‌ها: اخبار,اخبار گيم,اخبار تكنولوژي,تازه هاي ديجيتال,گيم,تكنولوژي,تازه هاي تكنولوژي,بازي جديد,تكنولوژي جديد,بازي,بازي جديد,اخبار بازي،
 



چطور براي سايت توليد محتوا كنيم؟
نوشته شده در ۱۲ مرداد ۱۳۹۸
ساعت : ۰۸:۴۷:۲۹
نویسنده : امير روزي طلب
نظرات (0)

توليد محتوا يكي از مهم ترين و پر سر و صدا ترين بحث هاي امروز دنياي وب است كه انجام يا عدم انجام آن براي موفقيت هر ايده و بيزينسي ميتواند تعيين كننده باشد.

افزايش بازديد سايت، سئو سايت، فروش و بازاريابي از سايت، برند سازي موفق، جلب اعتماد و ايجاد محبوبيت براي سايت، اهدافي است كه احتمالا شما هم براي تحقق يكي از اين موارد اقدام به مطالعه در خصوص آن نموده ايد.

در اين مقاله كوتاه قصد داريم در زير مجموعه آموزش هاي مربوط به سئو سايت، به آموزش توليد محتوا براي سايت بصورت حرفه اي و با رويكردي جديد بپردازيم كه بسياري از سايت ها بدون توجه به آن ماه ها انرژي خود را صرف فعاليت هاي بيهوده مي كنند و نتيجه مطلوب را بدست نمي آورند.

در اين مقاله چند فرمول جادويي براي موثر تر كردن محتوا هاي سايت را به شما معرفي مي كنيم تا با استفاده از آن با صرف انرژي بهينه و هدفمند، محتواي خود را در سريع ترين زمان به رتبه هاي اول گوگل برسانيد. با من همراه شويد...

توجه ويژه گوگل به محتواي سايت

گوگل تماما متمركز بر اين موضوع است كه بهترين، معتبر ترين، كامل ترين و محبوب ترين محتوا را براي كاربرانش به پرده نمايش در آورد.

براي شناسايي محتوا ها و قرار دادن خود به جاي كاربران، از پيچيده ترين الگوريتم ها استفاده مي كند تا يك خزنده و ربات، بتواند مثل يك انسان تصميم بگيرد و نتايج را با توجه به كاربران هدف هر موضوع، رتبه بندي كند.

اين كار امروز تقريبا انجام شده است و روز به روز هم به دقت و كيفيت آن افزوده مي شود. يكي از دلايلي كه سئو كار ها هم تعرفه هاي خود را افزايش مي دهند، همين موضوع است. اين اصل به درستي در سايت هاي بزرگ مثل خبرنگاران جوان رعايت مي شود و به همين دليل است كه به اين حد از موفقيت دست يافتند.

آن ها ديگر مثل قبل نمي توانند با خريد مثلا 1000 بك لينك بر روي يك كلمه كليدي، رتبه سايت را در آن كلمه افزايش دهند و گاها با چالش هايي مثل پنالتي شدن و از دست دادن رتبه كنوني هم مواجه مي شوند.

بنده خودم دوستان و همكاراني دارم كه در زمينه نويسندگي فعاليت مي كردند و اطلاعات چنداني هم در خصوص سئو نداشتند اما امروز با كلي نمونه كار موفق و رزومه قوي، به عنوان يك متخصص سئو مطرح شده اند و جايگاه در آمدي بسيار خوبي هم بدست آورده اند.

جالب اينجاست كه اين دوستان من فقط بلد هستند خوب بنويسند؛ همين و بس!

اما در اين يك مورد فوق العاده عمل مي كنند و احساس مي كنم كه گوگل هم با آن ها رابطه دوستانه اي برقرار كرده و هر چه مي نويسند را به رتبه هاي اول خود راهنمايي مي كند.

اين يعني گوگل دنبال محتوا هاي با كيفيت و حرفه اي است؛ براي كساني هم كه اين محتوا ها را به او ارائه كنند، تشويق هاي ويژه اي در نظر مي گيرد. اين موضوع امروزه در طراحي سايت تهران بسيار مهم شده است چرا كه هدف هر نويسنده يا طراح سايت رسيدن به رتبه نخست است و با رعايت اين موضوع مي توان به موفقيت رسيد.

طبيعي است! هر چقدر افراد به سمت توليد محتواي خوب پيش بروند، گوگل هم بستر مورد اعتماد تر و موفق تري خواهد بود و نتيجه آن هم افزايش كاربران آن موفقيت آن است.

خب فكر مي كنم تا اينجاي كا به اندازه كافي در خصوص ارزش و اهميت محتوا دانستيد و حالا زمان آن رسيده كه وارد بحث اصلي شويم و راه هاي توليد محتواي ايده آل را به شما معرفي كنيم.

با توليد محتوا به كاربرانتان كمك كنيد.

موفقيت شما در گرو رضايت كاربرانتان است. به اين موضوع با ديد بيزينسي نگاه كنيد و بدانيد در صورتي كه كاربر شما در سايتتان زمان بيشتري بماند و آن را كامل مطالعه كند، شما در موضوعاتي افزايش رتبه خواهيد داشت كه مستقيما براي شما فراهم كننده پول است.

·         خود را به جاي كاربرتان بزنيد.

·         او معمولا چند سال سن دارد؟

·         دغدغه هاي فكري او كدامند؟

·         چه سبك صحبت كردني با او درست تر است؟ بيشتر محترمانه يا صميمانه؟ يا حتي در قالب طنز؟

·         معمولا خانم است يا آقا؟

·         براي چه تصميم به مطالعه اين مطلب شما گرفته است؟

·         چطور مي توانيد با او دوست شويد؟

كاربرتان را به خود وابسته كنيد و سعي كنيد يك حساب بانكي پر از اعتماد نزد او داشته باشيد! اين باعث مي شود بعضا براي سرچ، حتي سراغ گوگل هم نرود و مستقيم به سايت شما مراجعه كند. اين نكات به خوبي در سايت هايي كه امروزه مطرح هستند رعايت شده است از جمله اولين سايت هاي قدم گذاشته در اين زمينه مي توان به ديجي كالا اشاره نمود كه امروزه كاربران به جاي سرچ در گوگل حتما وارد اين سايت مي شوند.

من متوجه نمي شوم چرا بعضي از افراد هميشه سعي بر اين دارند كه اصطلاحات و كلمات سنگين و بسيار رسمي را در محتواي خود بكار ببرند و تصورشان بر اين است كه اين سبك نوشتن باعث مي شود به سرعت اعتماد و علاقه كاربرشان را جلب كنند!!؟

نوشتن محتوا مثل صحبت كردن است.

وقتي با يك كودك در حال صحبت هستيد و از الفاظ رسمي و پيچيده استفاده مي كنيد، او حس بدي پيدا مي كند، احتمالا چند ثانيه اي شما را نگاه كند و سپس فرار كند!

هر رده سني و هر قشري از جامعه در ذهن خود فضايي خاص دارند كه اگر در نوشتن محتوا بتوانيد وارد آن شويد، مطمئنا او را مال خود كرده ايد و اين به معني بدست آوردن يك كاربر وفادار است.

حالا در نظر بگيريد كه چند نفر در روز آن مطلب شما را مطالعه مي كنند و در صورت داشتن چند محتواي اين شكلي، چقدر كاربر وفادار كسب خواهيد كرد... اين اصل بايد در طراحي سايت فروشگاهي به خوبي رعايت شود چرا كه هر كاربر قبل ار خريد محصول ابتدا توضيحات را مطالعه مي كند و اگر شما به درستي توضيح داده باشيد احتمال خريد را افزايش مي دهيد.

اين موضوع يكي از اصلي ترين و مهم ترين تكنيك هايي است كه در توليد محتواي سطح حرفه اي ايده نويسندگان سايت را تشكيل مي دهد.

محتوا هاي كامل موفق ترند!

شايد كاربر شما يك سوال كوچك داشته باشد و سراغ شما بيايد؛ اما شما مي بايست كامل ترين و دقيق ترين محتوا در خصوص آن سوال را به كاربرتان ارائه دهيد.

گاها گفته مي شود كه اصل مطلب را بگوييد و از زياده گويي پرهيز كنيد! اما منظور من زياده گويي نيست و به هيچ وجه هم نمي گويم كه براي بيشتر كردن محتوا، وارد صحبت هاي اضافه شويد و بحث را كش دهيد...

بايد تمركز بر روي سوال اصلي كاربر در همه جاي محتوا حفظ شود و اگر وارد بحث ديگري شويد، هم از نظر سئو محتوا براي شما ضعف محسوب مي شود و هم ممكن است كابر شما خسته شده و سايتتان را ترك كند.

موضوع كامل بودن است.

گوگل هم اخيرا توجه بسيار ويژه اي به محتوا هاي كاملا دارد و به اين دليل است كه آمار ها اعلام مي كنند محتواي هاي متني بالاي 2000 كلمه تا 3000 كلمه، موفق ترين محتوا ها از نظر رتبه در گوگل هستند. شايد اكنون متوجه شده باشيد كه سايتي مثل زوميت چرا مطالب گسترده دارد زيرا داشتن مطالب مرجع شما را به سايت مرجع تبديل مي كند و اين تبديل شدن به برندينگ شما كمك مي كند.

آخرين آماري كه من مشاهده كردم حدود 2500 كلمه بهترين عدد براي محتوا هاي متني بود و مطالبي كه بيشتر از آن بودند، موفقيت كمتري بدست آورده بودند.

دليل آن هم همين بحث تمركز بر روي موضوع اصلي است كه مشخصا در 5000 كلمه حفظ آن بسيار مشكل است.

استفاده از تصاوير محتواي شما را متحول مي كند.

تصاوير هم نوعي از محتوا هستند كه نيازي به صحبت در مورد اهميت آن ها نيست و مطمئنا مي دانيد محتواي متني بدون تصوير، كمي خسته كنند و نا خوانا مي شود...

با استفاده از تصاوير خاص و مرتبط با محتواي متني، صفحات خود را از نظر جلوه بصري هم قوت ببخشيد و بدانيد كه اگر محتواي شما 1 تصوير داشته باشد، شرايط آن با يك محتواي هم سان بدون تصوير، متفاوت خواهد بود.

خاص بودن تمام مرز هاي سئو را مي شكند

خاص بودن و منحصر به فرد بودن رمز سئو است. چه در تصاوير، چه در متن، چه در ويديو!

به عنوان نكته آخري كه در اين مقاله توليد محتوا براي سايت به آن پرداختيم، منحصر به فرد بودن را در سر لوحه كار خود قرار دهيد. به بزرگان اين زمينه مثل ورزش 3 نگاه كنيد و آنها را سرلوحه كار حرفه اي خود قرار دهيد.

عده بسيار زيادي از نوسندگان، تنها كاري كه مي كنند، مطالعه محتوا هاي سايت همكار ( رقيب ) و باز نويسي آن است! در صورتي كه توليد محتوا بايد به شكلي انجام شود كه وجه تمايزي بين شما رقيبانتان ايجاد كند.

اگر همان چيزي كه سايت همكار ارائه مي كند، شما هم توليد و ارائه كنيد، چرا بايد گوگل شما را به جاي او بگذارد!؟ در حالي كه ممكن است او قديمي تر از شما هم باشد و صفحه مربوطه هم بازديد خوبي دريافت كرده باشد!

:: موضوعات مرتبط:
:: برچسب‌ها: آموزش,آموزش سايت,آموزش طراحي سايت,آموزش طراحي,آموزش ساخت سايت,آموزش ديجيتال ماركتينگ,آموزش بازاريابي,آموزش بازاريابي آنلاين,ديجيتال ماركتينگ,آموزش سئو,آموزش سئو سايت,آموزش بهينه سازي,آموزش بهينه سازي وب سايت,آموزش بهينه سازي موتور هاي جستجو،
 



ساعت : ۱۱:۱۱:۲۷
نویسنده : امير روزي طلب
نظرات (0)

در نشست مالي اخيري كه شركت EA با حضور سرمايه‌گذاران برگزار كرد اعلام شد تعداد كاربران هفتگي بازي Apex Legends برابر 8 الي 10 ميليون نفر است. بنابراين ساخته استوديو Respawn اگرچه به مانند زمان انتشار 50 ميليون پلير ماهانه ندارد اما هم‌چنان جامعه مخاطبين آن بسيار بزرگ به شمار مي‌رود.

 

به سختي مي‌توان آمار كاربران هفتگي بازي Apex Legends را با ديگر عناوين بتل رويال هم‌چون بازي Fortnite و بازي PlayerUnknown’s Battlegrounds مقايسه كرد. زيرا اطلاعات آثار اشاره شده به صورت عمومي در دسترس نيست. با اين حال بازي Apex Legends جمع مشخصي از كاربران را روي هر سه پلتفرم PlayStation 4، Xbox One و كامپيوترهاي خانگي در اختيار دارد. هم‌چنين پتانسيل بسياري را به دست دو شركت EA و Respawn داده كه يك بازي Free to Play تا چه اندازه مي‌تواند درآمدزا باشد.

استوديو توسعه‌دهنده بازي به تازگي در ابتداي ماه جولاي فصل دوم را براي بازي Apex Legends عرضه كرده كه شامل سيستم پيشرفت بهبود يافته مي‌شود كه پليرها را ترغيب به صرف هزينه بيشتر در بازي مي‌كند. اين تمامي ماجرا نبوده و در نشست مالي اخير اين شركت، اندرو ويلسون (Andrew Wilson) مدير اجرايي اين مجموعه تاييد كرد كه فصل سوم اين اثر بتل رويال نيز در حال ساخت قرار دارد كه بزرگ‌تر فصل دوم نيز به شمار مي‌رود.

مدير مالي شركت EA يعني بليك يورگنسن (Blake Jorgensen) هم در صحبت با تحليل‌گري مدعي شد كه بازي بتل رويال آن‌ها به مدت ده سال يا حتي بيشتر به عملكرد خود ادامه خواهد داد. با توجه به اين كه EA بازي هم‌چون Star Wars: The Old Republic را داشته كه پس از گذشت هفت سال هم‌چنان پليرهاي خود را دارد ادعاي جديد آن‌ها نيز دور از انتظار نخواهد بود.

منبع : https://venturebeat.com/2019/07/30/ea-apex-legends-has-8-to-10-million-players-a-week/

:: موضوعات مرتبط:
:: برچسب‌ها: اخبار,اخبار گيم,اخبار تكنولوژي,تازه هاي ديجيتال,گيم,تكنولوژي,تازه هاي تكنولوژي,بازي جديد,تكنولوژي جديد,بازي,بازي جديد,اخبار بازي،
 



ساعت : ۱۱:۰۶:۳۲
نویسنده : امير روزي طلب
نظرات (0)

فصل 10 بازي فورتنايت در اين هفته برگذار مي‌شود بنابراين نگاهي انداختيم به چيز‌هايي كه تا الان مي‌دانيم. نبرد بزرگ بين ربات و هيولا به پايان رسيده و شي كروي شكل عجيبي از خود در منطقه Loot Lake به جاي گذاشته است كه در روند آغاز فصل دهم بازي بي‌تاثير نخواهد بود.

اولين تيزر از فصل 10 روز گذشته منتشر شد و از بازيكنان مي‌خواست كه به گذشته فكر كنند و به نظر مي‌رسد اين گوي عجيب ما را در زمان به عقب مي‌برد. همينطور لباس جديد بخش Heist نيز معرفي شد كه نداي بخش جديدي از Hesit را در فصل جديد مي‌دهد. با تمام اين تفاصير بيايد به شايعاتي كه تا كنون شنيده شده بپردازيم.

تاريخ آغاز فصل 10

اين فصل در تاريخ 1 آگوست آغاز مي‌شود و ساعاتي قبل از آن سرور‌ها از دسترس خارج شده و دوباره آنلاين خواهند شد.

بتل‌پس جديد
بتل‌پس جديد بازي به قيمت 8 يورو يا 950 امتياز داخل بازي عرضه مي‌شود و در صبح روز 1 آگوست معرفي مي‌شود. بعضي از بازيكنان به احتمال زياد امتيازات زيادي از فصل نهم با خود همراه خواهند داشت.

تغييرات در نقشه بازي

كوه آتشفشان در فصل گذشته فوران كرد و محيط اطراف خود را دست‌خوش تغييراتي كرد. ربات بزرگ هيولا را شكست داد و اسكلت آن را به جا گذاشت. شايد بار ديگر شاهد اين ربات در فصل جديد باشيم.

شي كروي شكل عجيب بزرگتر و فعال‌تر شده و آخرين خبر‌ها نشان مي‌دهد كه امكان سفر در زمان را خواهيم داشت و مي‌توان اميدوار بود مكان‌هاي قديمي مثل Dusty Depot را بار ديگر در نفشه ببينيم. حتي شايد سفر در آينده نيز امكان‌پذير باشد.

قسمت Pressure Plant خالي است و مشخص نيست كه آيا ربات برمي‌گردد يا اين مكان نابود مي‌شود.

شايعات
دونالد ماسترد از كارگردانان اين بازي گاها لوكيشن خود را تغيير مي‌دهد تا به تغييرات بازي فورتنايت اشاره كند. در آخرين تغيير او به نقطه صفر اشاره كرد كه مشخصا به شي كروي اشاره دارد.

اكثر تغييرات در نقشه بازي بيشتر در سمت بالا و راست بوده و بايد ديد در فصل ده چه اتفاقاتي خواهد افتاد.

شايعاتي وجود دارد كه مي‌گويد ممكن نقشه بازي بين نقشه جديد و قديم چرخش داشته باشد و بدين معنا خواهد بود كه براي انجام برخي از چالش‌هاي بازي نيازمند تغيير در نقشه خواهيد بود. اين موضوع قطعا چالش‌هاي هفتگي را سخت‌تر خواهد كرد.

فصل 10 فورتنايت را مي‌توان با فصل X نيز خطاب كرد چرا كه در تيزر بازي ما شاهد يك X  بزرگ بوديم كه قطعا در روز‌هاي آتي بيشتر از آن خواهيم فهميد.

منبع : https://www.vg247.com/2019/07/29/fortnite-season-10-start-date-map-changes-rumours/

:: موضوعات مرتبط:
:: برچسب‌ها: اخبار,اخبار گيم,اخبار تكنولوژي,تازه هاي ديجيتال,گيم,تكنولوژي,تازه هاي تكنولوژي,بازي جديد,تكنولوژي جديد,بازي,بازي جديد,اخبار بازي،
 



سايت رسپانسيو يا واكنشگرا چيست؟
نوشته شده در ۸ مرداد ۱۳۹۸
ساعت : ۰۹:۴۷:۵۸
نویسنده : امير روزي طلب
نظرات (0)

با توجه به افزايش روز افزون موبايل ها و تبلت ها ، ديگر استفاده از وسايلي مانند لپ تاپ و كامپيوتر هاي شخصي براي انجام كارهاي معمولي تقريبا به صفر رسيده است ، از اين رو استفاده از موبايل ها و تبلت ها رو به افزايش است.مردم براي چك كردن يك سايت ديگر نيازي ندارند كه مانند قديم كامپيوتر شخصي خود را روشن كرده و وارد سايت شوند و براي اين كار از موبايل و تبلت استفاده مي كنند.

طراحي وب سايت ريسپانسيو (RWD) ، يا واكنشگرا يك فرآيند طراحي سايت است كه باعث مي شود صفحات وب به خوبي بر روي انواع دستگاه ها و صفحات نمايش مشاهده شود.

محتوا ، طراحي و عملكرد در تمام دستگاه ها مطابق با همان دستگاه مي باشد.اين به اين معني است كه كاربر هم مي تواند سايت را در مانيتور كامپيوتر شخصي ، هم در لپ تاپ با ابعاد بزرگتر و هم در موبايل و تبلت خود با هر سايز صفحه نمايش مشاهده كند.يكي از فريم ورك هاي مهمي كه در طراحي سايت رسپانسيو استفاده مي شود ، فريم ورك بوت استرپ است.

تعريف فريم بوك به زبان ساده
يك فريم ورك مجموعه اي استاندارد از مفاهيم ، شيوه ها و معيارهاي مربوط به برخورد با هر نوع مشكلي است كه در صورتي كه حل نشود مي تواند باعث ايجاد مشكلات جديد شود.
در دنياي طراحي وب ، اگر بخواهيم تعريف ساده تر از فريم ورك ها داشته باشيم مي گوييم : يك فريم ورك به عنوان يك بسته از ساختار ، فايل ها و پوشه كد هاي استاندارد مانند css و html و js و … است ، كه مي تواند براي حمايت از توسعه وب سايت ها ، به عنوان پايه اي براي شروع ساختن يك سايت استفاده مي شود.
در سال هاي اخير با توجه به افزايش استفاده از دستگاه هاي هوشمند و تلفن هاي همراه ، طراحي وب سايت ريسپانسيو بسيار اهميت پيدا كرده است.امروزه بيش از نيمي از ترافيك وب سايت ها از طريق تلفن هاي همراه مي باشد.همچنين گوگل از سال 2015 ، طراحي سايت ريسپانسيو (RWD) را يكي از عوامل رتبه بندي اعلام كرد.

چگونه بفهميم يك سايت ، ريسپانسيو طراحي شده است ؟....

براي مطالعه كامل اين مطلب كليدي حتما روي لينك زير كليك كنيد..

https://webdaran.com/what-is-site-responsive-2/

:: موضوعات مرتبط:
:: برچسب‌ها: آموزش,آموزش سايت,آموزش طراحي سايت,آموزش طراحي,آموزش ساخت سايت,آموزش ديجيتال ماركتينگ,آموزش بازاريابي,آموزش بازاريابي آنلاين,ديجيتال ماركتينگ,آموزش سئو,آموزش سئو سايت,آموزش بهينه سازي,آموزش بهينه سازي وب سايت,آموزش بهينه سازي موتور هاي جستجو،
 



ساعت : ۱۰:۲۹:۵۷
نویسنده : امير روزي طلب
نظرات (0)

اولين جام جهاني بازي محبوب فورتنايت در ورزشگاه آرتور اش نيويورك به اتمام رسيد و به برندگان جوايزي به ارزش ۳۰ ميليون دلار تعلق گرفت.

بزرگ ترين برنده جام، «Kyle Giersdorf» با نام مستعار Bugha بود كه با تنها ۱۶ سال سن جايزه ۳ ميليون دلاري تورنمنت تك‌نفره را از آن خود كرد. او زاده ايالت پنسيلوانياست و براي تيم لس آنجلسي The Sentinels بازي مي كند. كايل كه پس از برنده شدن شوكه شده بود در مصاحبه با شبكه ESPN گفت:

«الان هيچ حسي ندارم. فقط مي دانم اين برد مي تواند زندگي من را براي هميشه عوض كند. اصلاً باورم نمي شود.»

در روز يكشنبه و روز پاياني جام، در بخش دونفره تيم اروپايي متشكل از Nyhrox و Aqua جايگاه دوم را كسب كرد و جايزه 3 ميليون دلاري را به خانه برد. اين تيم با بردن ۲ بازي از مجموع ۶ بازي، به بهترين جايگاه در بين ۵۰ تيم ديگر رسيد.

اگر احتمالاً فورتنايت را نمي شناسيد، در اين بازي ۱۰۰ بازيكن در يك جزيره رها شده و بايد با پيدا كردن اسلحه و ساخت پايگاه سعي كنند رقيبان را از ميان بردارند. آخرين بازيكن باقي مانده برنده مسابقه خواهد بود. اين بازي نسخه كارتوني و بدون خون ريزي فيلم هانگر گيمز است و با رقص هاي جالب پس از برنده شدن محبوبيت بالايي بين گيمرها كسب كرده است. بازيكنان ساعت ها در شبكه قدرتمند اين بازي وقت صرف مي كنند.

اين بازي سود سرشاري به جيب ناشر آن يعني اپيك گيمز سرازير كرد. اين شركت براي مسابقات اين بازي در مجموع جوايزي ۱۰۰ ميليون دلاري در نظر گرفته كه ۳۰ ميليون دلار آن در اين جام به بازيكنان تعلق گرفت.

جالب است بدانيد در روز اول برگزاري اين مسابقه ۹ ميليون نفر در يوتيوب به تماشاي جام پرداختند و بيش از ۴۰ ميليون نفر نيز شانس خود را براي شركت در فينال جام جهاني امتحان كردند.

منبع : https://techcrunch.com/2019/07/28/fortnite-world-cup-has-handed-out-30-million-in-prizes-and-cemented-its-spot-in-the-culture/?utm_source=dlvr.it&utm_medium=twitter

:: موضوعات مرتبط:
:: برچسب‌ها: اخبار,اخبار گيم,اخبار تكنولوژي,تازه هاي ديجيتال,گيم,تكنولوژي,تازه هاي تكنولوژي,بازي جديد,تكنولوژي جديد,بازي,بازي جديد,اخبار بازي،
 



ساعت : ۰۹:۰۰:۱۶
نویسنده : امير روزي طلب
نظرات (0)

به‌روزرساني جديد بازي Dota Underlords سيستم رنكينگ جديد را در اختيار علاقه‌مندان به دنياي Dota قرار مي‌دهد.

آپديت جديد بازي Dota Underlords به زودي منتشر مي‌شود. در تغييرات جديد، بازيكنان مي‌توانند در دو بخش Rank و Casual به بازي كردن بپردازند و در صورتي كه به دنبال تجربه كردن استراتژي‌هاي جديد هستند ديگر ترسي براي از دست دادن سطح يا به اصطلاح رنك خود نداشته باشند. در توضيحاتي كه روز گذشته منتشر شد تيم توسعه دهنده بازي سيستم رنكينگ جديد را شرح داده است كه از اين به بعد مانند بازي Dota 2 بازيكنان با سيستم عددي روبه‌رو هستند و در صورتي كه به اعداد خاصي برسند مدال‌ جديدي به آن‌ها تعلق مي‌گيرد. با اضافه شدن اين آپديت به بازي، بازيكنان با توجه به رنكي كه قبلا داشته‌اند مدال‌هاي سيستم جديد را دريافت مي‌كنند.

از اين به بعد بازيكنان با رتبه‌اي كه در هر بازي به دست مي‌آورند امتياز مشخصي دريافت مي‌كنند يا از دست خواهند داد. در صورتي كه بازيكنان با پيشرفت در بخش رنكينگ مدال جديدي دريافت كنند بين ۱۵ تا ۵۰ عدد امتياز را به صورت جايزه دريافت مي‌كنند.

در بخش Casual بازيكنان با افراد هم سطح خود هم‌بازي خواهند شد و شما مي‌توانيد به صورت انفرادي و يا به همراه دوستان خود از اين بخش استفاده كنيد. نكته مهم ديگر اينكه بازيكنان با استفاده از اين بخش مي‌توانند Achivement و چالش‌هاي جديد را امتحان كنند و استراتژي‌هاي جديد را تجربه كنند.

ولي در بخش Rank بازيكنان فقط مي‌توانند به صورت انفرادي وارد بازي شوند و بر اساس آخرين مدالي كه كسب كرده‌اند با ديگر بازيكنان هم بازي شوند. بازيكنان جديدي كه به دنبال استفاده از بخش رنكينگ هستند بايد حداقل پنج بار از بخش Casual استفاده كنند تا به اين بخش دسترسي پيدا كنند. گفتني است كه تمامي اچيومنتها و چالش‌هاي روزانه در اين بخش در دسترس خواهد بود. نكته قابل توجه اينكه در صورتي كه به مدال جديدي دست پيدا كنيد با از دست دادن MMR ديگر آن را از دست نخواهيد داد.

منبع : https://steamcommunity.com/games/underlords/announcements/detail/2707145128901426684

:: موضوعات مرتبط:
:: برچسب‌ها: اخبار,اخبار گيم,اخبار تكنولوژي,تازه هاي ديجيتال,گيم,تكنولوژي,تازه هاي تكنولوژي,بازي جديد,تكنولوژي جديد,بازي,بازي جديد,اخبار بازي،
 



طراحي يك وب سايت چه مراحلي دارد؟
نوشته شده در ۵ مرداد ۱۳۹۸
ساعت : ۰۹:۴۹:۰۰
نویسنده : امير روزي طلب
نظرات (0)

وب سايت ها در آغاز با كُدهاي ساده HTML نوشته مي‌شدند و دنيايي متفاوت با دنياي فعلي داشتند.

نخستين وب سايت در سال ۱۹۹۱ توسط تيم برنرز لي وارد دنياي وب شد و تاكنون تغيير و تحولات بسياري را به خود ديده است. اما همين وب سايت هاي ساده و صفحات آن مراحلي را براي طراحي دارند.

طراحي وب؛ مهارت ساخت صفحات وب
طراحي وب به مهارت ساخت و راه‌اندازي صفحات وب گفته مي‌شود كه تيم برنرز لي، مخترع وب، با برپايي يك سايت وب در اوت سال ۱۹۹۱، نام خود را به عنوان نخستين سازندهٔ وب در تاريخ به ثبت رسانيد. وي در نخستين وب سايت خود، از اَبَرمتن و پيوندي براي ايميل (پست الكترونيك) استفاده كرده بود.

در آغاز، وب سايت‌ها با كُدهاي ساده HTML نوشته مي‌شدند، گونه‌اي از زبان نشانه‌گذاري كه ساختار ساده‌اي به وب گاه‌ها مي‌داد، شامل سرتيتر و پاراگراف، و توانايي پيوند دادن به آدرس‌هاي ديگر از طريق ابرپيوند. در مقايسه با روش‌هاي ديگر، اين راه تازه و متفاوتي بود كه كاربران به سادگي مي‌توانستند با يك مرورگر، صفحه‌هاي پيوند خورده را باز كنند.

با پيشرفت وب و هنر طراحي آن، زبان كُدنويسي اش، اَبَرمتن يا اچ تي ام‌ال، پيچيده‌تر و پرانعطاف‌تر شد.

ابزاري مانند جدول‌ها كه بيشتر براي نمايش نمودار‌هاي داده‌اي بودند، بزودي مورد استفاده نادرست، براي چيدمان‌هاي پنهان در صفحه‌هاي وب قرار گرفتند. با پيدايش الگو‌هاي آبشاري وب يا «CSS»، روش نادرست طراحي با جدول‌هاي پنهان در صفحه از گردونه خارج، و به جاي آن استفاده مناسب از زبان كمكي «CSS» جايگزين شد.فناوري‌هاي يكپارچه‌سازي پايگاه داده (Database)، مانند زبان‌هاي كُدنويسي سمت سرور (Server-Side Scripting) مانند CGI، PHP، ASP. NET، ASP، JSP و ColdFusion، و استاندارد‌هاي طراحي مدرن با الگو‌ها (CSS)، ساختار وب سايت‌ها را باز هم تغيير داده و آن را پيشرفته‌تر كرده‌اند. امروزه ديگري كمتر سايتي پيدا مي شود كه حالت قبل را نگه داشته باشد و اغلب سايت هاي داخلي مثل خبرنگاران جوان و... به طراحي نوين رسيده اند.سايت واكنش گرا يا سايت ريسپانسيو (responsive) سايتي است كه با ابعاد و رزولوشن دستگاه‌هاي مختلف سازگاري دارد و كاربران بدون توجه به اينكه صفحه نمايش دستگاهشان كوچك باشد.

همچنين با آمدن نگاره‌هاي جاندار و فناوري‌هاي پويانمايي به صفحه‌ها، مانند فلَش (Flash)، چهره وب بيشتر از پيش تغيير كرد و توانمندي‌هاي تازه به سازندگان رسانه و طراح‌هاي وب داده شد.

مراحل طراحي سايت به چه صورت است؟
۱) انتخاب و خريداري هاست يا فضاي ميزباني وب
هاست يا فضاي ميزباني وب، فضايي است بر روي سرويس دهنده اينترنتي كه پس از طراحي سايت، صفحات خود را براي اينكه توسط كاربران ديده شود بر روي آن قرار مي‌دهيم. اين فضا بسته به نياز شما از ۱۰MB شروع شده و تا تمامي فضاي هارد ديسك يك سرويس دهنده مي‌تواند حجم داشته باشد تا زماني كه فايل‌هاي وب سايت طراحي شده بر روي اين فضا قرار نگيرد، ديگران قادر به بازديد از وب سايت شما نيستند. براي طراحي سايت در تهران داشتن يك هاست مناسب با فضاي كافي اهميت دارد تا شما نخواهيد هر لحظه هاست خود را جابجا كنيد. كيفيت سرويس دهنده اينترنتي بسيار مهم است. شما بايد سعي كنيد اين فضا را از شركت‌هاي معتبر در ايران و يا شركت‌هاي بزرگ ارائه دهنده هاست در خارج از كشور، خريداري نماييد.

۲) نام دامنه اينترنتي
دامنه اينترنتي نامي است كه با وارد كردن آن در مرورگر وب، وب سايت شما مشاهده مي‌شود.

معمولاً شركت‌هايي كه خدمات هاست ارائه مي‌دهند همگي دامنه اينترنتي نيز براي شما ثبت مي‌كنند. دامنه اينترنتي را مي‌توان بصورت يكساله، سه ساله و يا پنج ساله خريداري كرد. داشتن يك نام مناسب كليد اوليه براي موفقيت است دامين زيبا مثل فيليمو علاوه بر كوتاه بودن در ذهن كاربران مي ماند.

توجه داشته باشيد كه به دليل اينكه دامنه اينترنتي برند وب سايت شما محسوب مي‌شود حتماً از شركت‌هاي معتبر و بزرگ اين دامنه‌ها را خريداري كنيد.

امروزه كساني كه دامنه خود را توسط افراد غير معتبر خريداري مي‌كنند معمولاً با رشد و توسعه وب سايت خود با مشكلات بزرگي روبرو مي‌شوند و چه بسا دامنه خود را از دست مي‌دهند.

۳) برنامه ريزي و طراحي وب سايت
پس از تهيه نام دامنه اينترنتي و فضاي ميزباني وب، اكنون شما مي‌توانيد براي طراحي سايت خود برنامه ريزي كنيد.

البته بايد به اين سه بخش توجه كنيد:

وب سايت شما بايد چه بخش‌هايي داشته باشد؟ مثلاً وب سايت شما بايد داراي صفحه اختصاصي محصولات، مقالات، گالري تصاوير و يا از اين قبيل موارد باشد. توجه داشته باشيد كه وقتي كه با يك شركت حرفه‌اي طراحي سايت قرارداد منعقد مي‌كنيد، آن شركت خود بايد كسب و كار شما را تحليل كرده و يك طرح پيشنهادي بر مبناي آن آناليز به شما ارائه دهد.
معماري وب سايت شما بايد چگونه باشد؟ پس از مشخص شدن اينكه وب سايت شما چه بخش‌هايي بايد داشته باشد مهم است كه بدانيم صفحات وب سايت ما به چه شكل مي‌بايست در كنار هم قرار گيرند. نحوه مرور در وب سايت ما چگونه خواهد بود و بطور كلي معماري اطلاعات در وب سايت ما بايد چگونه است. سعي كنيد از هيچ سايتي تقليد نكنيد اگر شما بخواهيد از سايت سافت 98 تقليد كنيد هيچگاه به آن سطح از موفقيت دست نخواهيد يافت.
محتواي صفحات وب سايت: پس از مشخص شدن هر صفحه تهيه محتواي براي هر صفحه بسيار ضروري است. البته اگر با شركت‌هاي حرفه‌اي در طراحي سايت كار كنيد قطعاً اين شركت‌ها تهيه متن‌هاي وب سايت شما را خود بر عهده مي‌گيرند چرا كه تهيه اين متن‌ها در بهينه سازي سايت شما براي موتور‌هاي جستجو نقش بسزايي دارند.

۴) طراحي سايت
پس از مرحله تحليل و آناليز، نوبت به طراحي وب سايت شما مي‌رسد. مراحل اجرايي طراحي سايت بصورت زير خواهد بود:

طراحي گرافيكي وب سايت
برنامه نويسي وب سايت
تست و رفع اشكالات احتمالي
وارد كردن محتوي صفحات وب سايت

۵) بارگذاري وب سايت در اينترنت و وب
پس از اينكه وب سايت طراحي شد، فايل‌هاي آن را در فضاي اينترنتي (هاست) خريداري شده بارگذاري (Upload) مي‌نمايند. اكنون وب سايت با وارد كردن نام دامنه اينترنتي قابل رويت است. حتما توجه داشته باشيد كه سايت خود را هميشه در دسترس داشته باشيد سايت هاي موفق مثل جام نيوز بايد هميشه در دسترس كاربران باشند وگرنه هيچ كاربري به آنها اعتماد نخواهد كرد.

۶) معرفي و ترويج و تبليغ وب سايت
يكي از بهترين راه‌هاي ترويج و تبليغ يك وب سايت، بهينه سازي سايت (SEO) و معرفي به موتور‌هاي جستجو از قبيل گوگل است. سئو معمولاً بسيار مشكل، زمانبر و گران است، اما نتايج فوق العاده‌اي دربرخواهد داشت.

۷) نگهداري و توسعه وب سايت
پس از همه اين مراحل اينكه بتوان وب سايت را بروز نگه داشت و اطلاعات آن را مرتباً بروز كرد بحث بسيار مهمي است. اين اصل در سئو سايت بسيار مهم است و همين سئو باعث مي شود كه شما در صفحه اول گوگل  ديده شويد و در نتيجه كليك بيشتري دريافت مي كنيد. بروز نگه داشتن و افزودن مطالب جديد كسب رتبه‌هاي بالا در موتور‌هاي جستجو و همچنين افزايش ترافيك وب سايت شما مي‌شود. هرگز اين مرحله را ناديده نگيريد.

 

:: موضوعات مرتبط:
:: برچسب‌ها: آموزش,آموزش سايت,آموزش طراحي سايت,آموزش طراحي,آموزش ساخت سايت,آموزش ديجيتال ماركتينگ,آموزش بازاريابي,آموزش بازاريابي آنلاين,ديجيتال ماركتينگ,آموزش سئو,آموزش سئو سايت,آموزش بهينه سازي,آموزش بهينه سازي وب سايت,آموزش بهينه سازي موتور هاي جستجو،
 



ساعت : ۱۰:۴۶:۲۷
نویسنده : امير روزي طلب
نظرات (0)

اينستاگرام و فيسبوك انتشار محتواي هر نوع محصول مرتبط با تنباكو و الكل را از طريق اين شبكه‌هاي اجتماعي محدود مي‌كنند.

به گزارش سي‌ان‌ان و بر اساس صحبت هاي سخنگوي فيسبوك، اين شركت از امروز خط‌ مشي جديد را در مورد محدود كردن محتواي مربوط به محصولات الكلي و تنباكو از جمله سيگار الكترونيكي اجرايي خواهد كرد.

اين قانون تمام گروه هايي را كه در فيسبوك الكل يا دخانيات مي‌فروشند، در بر خواهد گرفت و هر گروهي كه از قوانين جديد پيروي نكند، حذف خواهد شد. اين موضوع شامل اينستاگرام نيز مي شود. پيش از اين، سياست‌هاي فيسبوك فروش تنباكو و الكل را در ماركت پليس فيس‌بوك ممنوع كرده‌ بود، اما در حال حاضر اين ممنوعيت در حال گسترش است و شامل حال كاربران شخصي نيز مي‌شود. فيس‌بوك از تركيبي از فناوري و گزارش‌هاي انساني استفاده خواهد كرد تا هر محتوايي كه اين قوانين را نقض مي‌كند، يافته و حذف كند.

طبق گفته‌هاي سخنگوي فيسبوك، هر برندي كه محتوايي در زمينه فروش يا تبادل اين محصولات داشته باشد، بايد محتواي خود را محدود به افراد ۱۸ سال به بالا كند.  تحت اين سياست جديد، اينفلوئنسرهايي كه براي تبليغات و معرفي محصولات نيكوتين‌دار، پول گرفته‌اند، اجازه خواهند داشت محتواي خود را پست كنند و محدوديت سني شامل اين پست‌ها نخواهد شد. 

فيس بوك در حال بررسي تغييرات در زمينه سياست‌ فعاليت اينفلوئنسرهاست و با سازمان‌هاي نظارتي در زمينه بازنگري قوانين، همكاري مي‌كند.

منبع : https://edition.cnn.com/2019/07/24/health/facebook-instagram-alcohol-tobacco-bn/index.html

:: موضوعات مرتبط:
:: برچسب‌ها: اخبار,اخبار گيم,اخبار تكنولوژي,تازه هاي ديجيتال,گيم,تكنولوژي,تازه هاي تكنولوژي,بازي جديد,تكنولوژي جديد,بازي,بازي جديد,اخبار بازي،
 



[ ۱ ][ ۲ ][ ۳ ][ ۴ ][ ۵ ][ ۶ ][ ۷ ][ ۸ ][ ۹ ][ ۱۰ ][ ۱۱ ][ ۱۲ ][ ۱۳ ]