وبلاگ ديجيتال ماركتينگ
 
 
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
 
آمار
امروز : 72
ديروز : 186
افراد آنلاين : 2
همه : 3835
 
رتبه سايت خود را در گوگل افزايش دهيد!
نوشته شده در ۱۹ تير ۱۳۹۸
ساعت : ۱۲:۵۹:۲۹
نویسنده : امير روزي طلب
نظرات (0)

اين روزها واژه سئو يا بهينه سازي سايت براي موتورهاي جستجو در دارندگان سايت بسيار رايج شده است. بسياري از مديران سايت اين مبحث را بسيار پيچيده مي‌دانند و فكر مي‌كنند براي بهبود رتبه سايت در گوگل مجبوريم چند ميليون تومان هزينه كنيم تا كارهاي عجيب و غريبي انجام شود و سايت ما در اولين نتايج جستجوي گوگل ظاهر شود.

ولي موضوع آنقدرها هم پيچيده نيست. هركسي كه درس‌هاي دبيرستان را با موفقيت گذرانده است مي‌تواند بهينه‌سازي سايت را فرا بگيرد و رتبه سايتش را بهبود بخشد. البته اين‌كار فرايندي مستمر است و كاري نيست كه يكبار انجام شود و سپس به فراموشي سپرده شود و مناسب‌ترين فرد براي انجام اين‌كار مدير همان سايت است.

SEO چيست؟

سئو مخفف واژه‌هاي Search Engine Optimization است كه معني آن «بهينه‌سازي سايت براي موتورهاي جستجو» است. بهينه‌سازي سايت براي كليدواژه‌اي خاص انجام مي‌شود. كليدواژه عبارتي است كه در گوگل جستجو مي‌شود كه مي‌تواند شامل يك يا چند كلمه باشد. وقتي صفحه اي از سايتمان را براي كليدواژه‌اي بهينه كنيم، وقتي فردي آن كليدواژه را در گوگل جستجو كرد سايت ما در اولين نتايج جستجو ظاهر مي‌شود و در نتيجه ترافيك سايت افزايش مي‌يابد. سايت ديجي كالا با قرار گرفتن در اولين نتايج جستجو به ورودي زيادي دست يافتند. نكته مهم آن است كه سئو بر هر صفحه سايت اعمال مي‌شود و هر صفحه سايتمان مي‌تواند رتبه‌اي متفاوت از ديدگوگل داشته باشد. وقتي از صفحه خاصي از سايت صحبت نمي‌شود و به  بهينه‌سازي اشاره مي‌شود معمولا منظور، بهينه‌سازي صفحه اصلي سايت است.

چرا سايت را براي گوگل بهينه كنيم؟

هر سايتي براي موفقيت به بازديدكننده نياز دارد و يكي از بهترين روش‌هاي جذب بازديدكنندگان باكيفيت، هدايت افرادي است كه خودشان به‌دنبال مطالب سايتمان هستند و در گوگل به جستجو مي‌پردازند. حال چرا در مباحث بهينه‌سازي سايت بيشتر درباره گوگل صحبت مي‌شود؟ در طراحي وب سايت حرفه اي بايد بهينه سازي به درستي رعايت شود. زيرا تعداد جستجوهايي كه در گوگل انجام مي‌شود بيشتر از ۶ برابر مجموع تمامي جستجوهايي است كه در موتورهاي جستجوي ديگر مانند ياهو و … انجام مي‌شود. نكته ديگر آن است كه اصول بهينه‌سازي سايت در موتورهاي جستجو تقريبا مشابه هستند، بنابرين اگر سايت را براي گوگل بهينه كنيد، معمولا در موتورهاي جستجوي ديگر نيز رتبه خوبي خواهيد داشت.

نتايج طبيعي و نتايج تبليغاتي گوگل

همانطور كه مي‌دانيد براي ديده‌ شدن در اولين نتايج جستجوي گوگل دو راه وجود دارد. يك راه پرداخت مبلغي به گوگل براي نمايش تبليغ شما در ستون سمت راست نتايج جستجو است. گوگل سيستم تبليغاتي پيشرفته‌اي دارد كه Adwords نام دارد و درآمد اصلي گوگل از اين راه است. شما مي‌توانيد متن تبليغاتي كوتاهي تعريف كنيد و هرگاه كسي واژه موردنظر شما را جستجو كرد، تبليغ شما را ببيند. سايت هايي مثل نماشا در ابتدا با گرفتن ادورز به نتايج رسيدند سپس در آن منطقه ثابت شدند.

راه ديگر قرار گرفتن در اولين نتايج طبيعي گوگل است. براي اين كار لازم نيست پولي بپردازيد و بايد بر بهينه‌سازي سايت كار كنيد. نتايج طبيعي همان نتايج جستجو هستند كه در ستوان سمت چپ گوگل نمايش داده مي‌شوند و هر روز با آنها سروكار داريم. ولي موضوع مهم آن است كه اهميت اين دو مكان يعني نتايج طبيعي و نتايج تبليغاتي يكسان نيست.


 طبق بررسي‌هايي كه در سال ۲۰۱۰ توسط يك شركت معروف آمريكايي انجام شده، كمتر از ۵ درصد جستجوگران بر نتايج تبليغاتي كليك مي‌كنند، ولي حدود ۴۵ درصد آنها بر اولين نتيجه جستجوي طبيعي گوگل كليك مي‌كنند. پس اگر در كليدواژه موردنظر اولين نتيجه جستجوي گوگل باشيم از هر ۱۰۰ جستجوگر ۴۵ نفر وارد سايت ما خواهند شد، درحالي كه حداكثر ۵ نفر از طريق لينك‌هاي تبليغاتي وارد سايت مي‌شوند. اين موضوع براي سايت هاي خبري مثل ايسنا بسيار مهم است تا تزافيك بيشتري دريافت كنند. ترافيك ايجاد شده از نتايج طبيعي، ۹ برابر ترافيك حاصل از تبليغ در گوگل است و همين موضوع اهميت و ارزش بهينه‌سازي سايت را نشان مي‌دهد. يكبار ديگر تكرار مي‌كنيم ترافيك ايجاد شده از نتايج طبيعي رايگان است!

بهينه‌سازي سايت شامل چه كارهايي است؟

بهينه‌سازي سايت به دو بخش عمده تقسيم مي‌شود.

۱. تغييرات داخل سايت يا بهينه‌سازي صفحات سايت

۲. بهينه‌سازي در خارج از سايت

بهينه‌سازي صفحات سايت همان ايجاد تغييرات در محتويات و كد صفحات و كلا تمام تغييراتي است كه در سايتمان انجام مي‌دهيم. بهينه‌سازي خارج از سايت با ايجاد لينك‌هاي باارزش از سايت‌هاي ديگر به سايت ما و چند كار ديگر انجام مي‌شود كه خود مبحث بسيار گسترده‌اي است. حال شايد اين سوال پيش بيايد كه كدام مهم‌تر است؟ اگر در مورد ايران صحبت كنيم، بسياري از وب‌سايت‌ها به‌طور حرفه‌اي بر بهينه‌سازي سايتشان كار نمي‌كنند و در بسياري از كليدواژه‌ها رقابت خيلي تنگاتگ نيست. اولين گام بهينه‌سازي، كار بر صفحات سايت است.  اگر در زمينه سئو سايت اطلاعات و تجربه كافي نداريد هيچ وقت در اين زمينه فعاليت نكنيد چرا كه اولين قدم اشتباه آخرين قدم  است به شما پيشنهاد مي كنيم ليست تعرفه سئو سايت را مطالعه كنيد تا از هزينه هاي سئو آگاه شويد .وقتي صفحات سايت را به‌اندازه كافي بهبود ببخشيم معمولا تغيير قابل‌توجهي در رتبه سايت ما ايجاد مي‌شود و حتي شايد در اولين نتايج گوگل قرار بگيريم. سپس مي‌توانيم به بهينه‌سازي در خارج از سايت يا همان لينك‌سازي بپردازيم. البته در بهينه‌سازي حرفه‌اي حتما بايد بر دو مورد نيز كار كنيم.

انتخاب كليدواژه مناسب

اولين و مهم‌ترين قدم در بهينه‌سازي سايت براي موتورهاي جستجو انتخاب كليدواژه‌هاي مناسب است. البته شايد بهتر باشد براي شروع بر يك كليدواژه تمركز كنيم و سپس تعداد كليدواژه‌ها را افزايش دهيم. بدترين اتفاق ممكن در بهينه‌سازي سايت آن است كه سايتتان براي يك كليدواژه نامناسب بهينه شده باشد. مديران سايت طرفداري انتخاب كلمه كليدي را مهم ترين قدم اوليه مي دانند. فرض كنيد رستوران جديدي راه‌اندازي كرده‌ايد كه نامش «رستوران آناناس» است. اگر سايت خود را براي كليدواژه «رستوران آناناس» بهينه كنيد اين كار احتمالا هيچ تاثيري در افزايش ترافيك سايت نخواهد داشت، زيرا در ماه شايد يك نفر هم اين كليدواژه را جستجو نكند. البته اگر بعدها كه رستوران خيلي معروف شد شايد اين كليدواژه مناسب باشد.

 

:: موضوعات مرتبط:
:: برچسب‌ها: آموزش,آموزش سايت,آموزش طراحي سايت,آموزش طراحي,آموزش ساخت سايت,آموزش ديجيتال ماركتينگ,آموزش بازاريابي,آموزش بازاريابي آنلاين,ديجيتال ماركتينگ,آموزش سئو,آموزش سئو سايت,آموزش بهينه سازي,آموزش بهينه سازي وب سايت,آموزش بهينه سازي موتور هاي جستجو،
 



ساعت : ۱۱:۱۸:۰۸
نویسنده : امير روزي طلب
نظرات (0)

اينستاگرام مدت‌هاست كه مبارزه با آزار و اذيت و نظرات تهديدآميز در اين شبكه اجتماعي را آغاز كرده و در تازه‌ترين اقدام، از هوش مصنوعي بهره جسته است. به لطف يك ويژگي جديد در اپليكيشن حالا كاربران مي‌توانند جلوي نظر گذاشتن افراد مزاحم زير پست‌هايشان را بگيرند.

اين قابليت كه هنوز در مراحل آزمايشي به سر مي‌برد، قدرتي به كاربران مي‌دهد كه بتوانند جلوي نظر گذاشتن افراد زير پست‌هايشان را گرفته يا به اصطلاح آن‌ها را «شدو بن» كنند. اين موضوع بدان معناست كه كاربران اين قدرت را خواهند داشت كه جلوي انتشار نظرات توهين‌آميز يا تهديدكننده را به طور مستقيم گرفته يا فقط خودشان قادر به مشاهده آن‌ها باشند.

همچنين اين موضوع براي پيام‌هاي دايركت هم صادق خواهد بود. اما اينستاگرام در بيانيه‌اي جداگانه اعلام كرده كه يك خصوصيت جديد را هم به اپليكيشن اضافه مي‌كند كه مي‌تواند با بهره‌گيري از هوش مصنوعي، پيام‌هاي توهين يا تهديدآميز را شناسايي كرده و به فرد ارسال‌كننده بابت فشردن دكمه Send هشدار بدهد.

اينستاگرام مي‌گويد كه در تست‌هاي به عمل آمده، وجود چنين قابليتي سبب شده كه بعضي افراد پيش از ارسال پست به تبعات آن فكر كرده و گاها از اين كار پشيمان شوند. البته شكي نيست كه اين ويژگي جلوي افرادي كه با هدف تخريب و تهديد در اينستاگرام فعاليت مي‌كنند را نخواهد گرفت، اما حداقل مي‌توان گفت كه وجودش بهتر از نبود آن است.

مبارزه با ارعاب، تهديد و توهين در فضاي مجازي اگر چه اقدامي مؤثر و ضروري به نظر مي‌رسد، اما تحقيقات نشان داده كه هميشه نتايج موفقيت‌آميزي را به همراه ندارد. به عنوان مثال، نشريه The Atlantic سال گذشته با انتشار مقاله‌اي به رفتار عجيب نوجوانان در اينستاگرام پرداخته بود كه بيش از ساير گروه‌هاي سني حساب‌هاي كاربري مخصوصي براي نفرت‌پراكني و ارعاب افراد ديگر مي‌سازند.

اين حساب‌هاي كاربري را مي‌توان به اينستاگرام گزارش كرد، اما تا برخورد لازم صورت بگيرد ممكن است زمان زيادي گذشته باشد. بنابراين امكانات جديد شبكه اجتماعي براي مديريت نظرات توهين‌آميز مي‌توانند راهكارهاي موقت خوبي به شمار بيايند.

منبع : https://www.theverge.com/2019/7/8/20686504/instagram-bullying-comment-feature-update-restrict-ban

:: موضوعات مرتبط:
:: برچسب‌ها: اخبار,اخبار گيم,اخبار تكنولوژي,تازه هاي ديجيتال,گيم,تكنولوژي,تازه هاي تكنولوژي,بازي جديد,تكنولوژي جديد,بازي,بازي جديد,اخبار بازي،
 



ساعت : ۱۰:۱۳:۱۱
نویسنده : امير روزي طلب
نظرات (0)

به‌تازگي شعبه بريتانيا آمازون، Batman Arkham Collection را در ليست بازي‌هاي خود قرار داده است كه در اواخر سال جاري ميلادي براي پلي استيشن 4 و ايكس باكس وان عرضه مي‌شود.


Batman: Arkham جزو آن دسته از مجموعه‌هايي است كه شايد دنباله‌ي ديگري را از آن مشاهده نكنيم، اما شركت برادران وارنر (Warner Bros. Interactive Entertainment) كار خود را با اين سري به پايان نرسانده است. باتوجه‌به جديدترين اخبار بازي، شعبه بريتانيا آمازون بازي Batman: Arkham Collection را در ليست بازي‌هاي خود قرار داده است. همچنين اعلام كرده است كه اين بازي فاش شده در اواخر سال جاري ميلادي براي پلي استيشن 4 و ايكس باكس وان عرضه مي‌شود.

در ادامه مشخص شده كه Batman: Arkham Collection، شامل بازي‌هاي كالكشن Batman: Arkham Return به‌همراه نسخه Game of the Year بازي Batman: Arkham Knight است. به‌عبارتي در اين كالشن تمامي نسخه‌هاي سري بتمن: آركام به‌جز Batman: Arkham Origins حضور دارند. آمازون همچنين در صفحه‌ي بازي اعلام كرده است كه نسخه‌ي فيزيكي بتمن: آركام كالكشن به‌صورت استيل بوك فروخته مي‌شود و خريداران نسخه PS4، يك پوسته (اسكين) به نام Earth to Dark Knight را دريافت خواهند كرد.

بااينكه در گذشته هم شايعات مختلفي حول اين بازي و فاش شدن آن منتشر شده بود، اما تا معرفي رسمي بازي بايد صبر كنيم.

منبع : https://gamingbolt.com/batman-arkham-collection-leaked-for-ps4-and-xbox-one

:: موضوعات مرتبط:
:: برچسب‌ها: اخبار,اخبار گيم,اخبار تكنولوژي,تازه هاي ديجيتال,گيم,تكنولوژي,تازه هاي تكنولوژي,بازي جديد,تكنولوژي جديد,بازي,بازي جديد,اخبار بازي،
 



كرال باجت ( crawl budget ) چيست؟
نوشته شده در ۱۶ تير ۱۳۹۸
ساعت : ۱۰:۵۱:۲۵
نویسنده : امير روزي طلب
نظرات (0)

كرال باجت  ( crawl budget ) تعداد صفحاتي است كه ربات گوگل ( Googlebot ) يك بار و در يك دوره زماني معين ( روزانه ) از يك وب سايت ، رديابي مي كند. (  يعني روزي يكبار )
و حالا سوالي كه پيش مي آيد اين است كه چرا كرال باجت بر روي سئو تاثير گذار است؟
رابطه crawl budget و SEO

ارتباط مستقيمي بين تعداد دفعات پيمايش شدن يك صفحه توسط گوگل و تعداد نمايش هايي كه آن صفحه دريافت مي كند ، وجود دارد.صفحاتي كه بيشتر پيمايش مي شوند، اغلب در نتايج جستجو بيشتر ديده مي شوند.اگر گوگل يك صفحه را فهرست  نكند ، براي هيچ چيزي در آن صفحه رتبه بندي انجام نمي شود.
و همانطور كه مي دانيد رتبه بندي صفحات يا پيج رنكينگ در سايت گوگل و در نتيجه براي وب سايت شما بسيار مهم است.

نظارت بر كرال باجت سايتسرچ كنسول گوگل تركيبي از مقادير crawl stat را براي بازديدكنندگان از همه ربات هاي گوگل ارائه مي دهد.در اطلاعات ارائه شده توسط OnCrawl مشاهده شد كه علاوه بر 12 ربات رسمي ، يك ربات ديگر هم با نام Google AMP وجود دارد.
اين ربات اطلاعات همه URL ها را نظير JavaScript، CSS و URL هاي فونت و عكس ، براي همه ربات ها در بر مي گيرد.
به دليل متفاوت بودن رفتار ربات ها، مقادير داده شده به طور ميانگين ارائه مي شوند ، براي مثال از آنجايي كه ربات هاي AdSense و موبايل برخلاف ربات Googlebot گيني بين زمان هاي بارگذاري تقريبي و زمان هاي بارگذاري كامل هستند. ذكر چند مشكل در رابطه با كرال باجت كه توجه شما را جلب مي كند:اگر شما سايت بزرگي را اداره مي كنيد ، مثلا يك وب سايت (مانند يك سايت تجارت الكترونيك) با صفحات ( 10k+ ) داشته باشيد، گوگل مي تواند مشكل پيدا كردن همه آن ها را داشته باشد.
تعداد زيادي تغيير مسير: تعدد هدايت و زنجيره هاي تغيير مسير از كرال باجت شما مي كاهد.
در ادامه چند روش ساده براي به حداكثر رساندن crawl budget سايت شما وجود دارد كه به آن ها اشاره مي كنيم:.....

براي مطالعه كامل اين مطلب حتما روي لينك زير كليك كنيد..

كرال باجت ( crawl budget ) چيست؟

:: موضوعات مرتبط:
:: برچسب‌ها: آموزش,آموزش سايت,آموزش طراحي سايت,آموزش طراحي,آموزش ساخت سايت,آموزش ديجيتال ماركتينگ,آموزش بازاريابي,آموزش بازاريابي آنلاين,ديجيتال ماركتينگ,آموزش سئو,آموزش سئو سايت,آموزش بهينه سازي,آموزش بهينه سازي وب سايت,آموزش بهينه سازي موتور هاي جستجو،
 



ساعت : ۱۰:۰۹:۳۵
نویسنده : امير روزي طلب
نظرات (0)

هواوي به چنان جايگاهي در حوزه‌ي مخابرات دنيا دست يافته كه حذف آن از اين اكوسيستم، تاوان بسيار هنگفتي براي همگان در پي خواهد داشت.

هواوي شركتي بزرگ و چندمليتي است كه با برخي از مهم‌ترين كسب‌وكارهاي حوزه‌ي مخابرات و فناوري مراودات مالي دارد. به‌علاوه، بازيگري مهم در شتاب به‌سمت 5G است كه نسل بعدي شبكه‌هاي بي‌سيم به‌شمار مي‌رود. چنين نفوذي ايالات متحده را براي متوقف‌كردن هواوي با دشواري مضاعف رو‌به‌رو مي‌سازد. ماه گذشته، كاخ‌سفيد شركت‌هاي آمريكايي را از استفاده‌ از تجهيزات مخابراتي چيني منع كرد؛ خاستگاهي كه مدت‌ها است واشنگتن به‌عنوان تهديدي بر امنيت ملي لحاظ كرده است. علاوه‌براين، دولت آمريكا شركت‌هاي آمريكايي را از فروش فناوري به هواوي بدون اخذ مجوز منع كرد و درمقابل، هواوي نيز هرگونه تهديد امنيت ملي اين كشور را تكذيب كرد.

در مجمع G20 كه در ژاپن برگزار شد، دونالد ترامپ، رئيس‌جمهور ايالات متحده‌ي آمريكا، موضع خود را در پي ديدار با ژي جين‌پينگ، همتاي چيني خود، تا حدودي تعديل كرد. ترامپ اعلام كرد به شركت‌هاي آمريكايي اجازه‌ مي‌دهد به هواوي تجهيزات بفروشند؛ اما تصريح كرد مشاجره بر سر اين شركت چيني، تنها در آخرين مراحل مذاكرات تجاري آمريكا با چين حل خواهد شد. ممكن است اعطاي اين امتياز انعكاسي از اهميت چشمگير هواوي در بين اپراتورهاي مخابراتي جهان و تأمين‌كنندگان آمريكايي باشد

5G و زيرساخت بي‌سيم
هواوي بزرگ‌ترين عرضه‌كننده‌ي تجهيزات مخابراتي در دنيا است كه دوميليارد دلار روي تحقيق‌و‌توسعه‌ي محصولات 5G سرمايه‌گذاري كرده است. علاوه‌براين، هواوي اعلام كرده در حوزه‌ي فناوري 5G، تاكنون ۵۰ قرارداد تجاري در ۳۰ كشور دنيا امضا كرده است.

دولت آمريكا مي‌خواهد هواوي را از جايگاه مطلوب خود بيرون براند؛ زيرا مي‌ترسد سرويس امنيت چين از تجهيزات هواوي براي جاسوسي ساير كشورها استفاده كند؛ ادعايي كه هواوي تكذيب كرده است. همچنين، آمريكا به متحدانش اصرار مي‌كند آن‌ها نيز همين اقدامات را پيش گيرند تا از رسيدن هواوي به بلندپروازي‌هاي خود جلوگيري كنند. اين در حالي است كه براي شركت‌هايي كه پيش‌از‌اين از هواوي استفاده مي‌كردند، روي‌آوردن به تأمين‌كننده‌ي ديگر آسان نيست.

منبع :https://edition.cnn.com/2019/06/28/tech/huawei-5g/index.html

:: موضوعات مرتبط:
:: برچسب‌ها: اخبار,اخبار گيم,اخبار تكنولوژي,تازه هاي ديجيتال,گيم,تكنولوژي,تازه هاي تكنولوژي,بازي جديد,تكنولوژي جديد,بازي,بازي جديد,اخبار بازي،
 



ساعت : ۰۸:۵۲:۴۷
نویسنده : امير روزي طلب
نظرات (0)

به احتمال زياد متن لورم ايپسوم را مخصوصا در وب سايت‌هاي تازه تاسيس تا امروز چند مرتبه ديده‌ايد. اما كاربرد متن Lorem Ipsum چيست و چرا در طراحي سايت از آن استفاده مي‌شود؟

متن لورم ايپسوم بيشتر در قالب‌هاي تازه طراحي شده براي وردپرس يا هر الگويي كه به عنوان شمايي از يك وب سايت در آينده طراحي شده است، ديده مي‌شود. با خواندن متن لورم ايپسوم متوجه بي‌ربط بودن آن خواهيد شد، اما همچنان به صورت گسترده در سرتاسر وب فارسي يا انگليسي ديده مي‌شود.
متن لورم ايپسوم چيست؟
لورم ايپسوم نام يك نوع متن متداول نگهدارنده فضا در صفحات وب است. از آن با عنوان متن ساختگي يا متن پركننده نيز ياد مي‌كنند. از طريق كپي – پيست كردن متن لورم ايپسوم، فضايي مشخص در گوشه‌اي از يك صفحه وب را پر مي‌كنيم، بدون اين كه مطلبي ارزشمند يا حتي معنادار در آنجا نوشته باشيم. در گذشته از اين نوع از متن ها در سايتي مانند شيپور استفاده مي شد. با خواندن متن لورم ايپسوم خيلي زود متوجه مهمل بودن آن خواهيد شد، اما در هر صورت، ايده‌اي از ظاهر نهايي وب سايت بعد از پر شدن آن با محتواهاي واقعي، به كاربر مي‌دهد.

چرا از متن لورم ايپسوم استفاده مي‌شود؟
سوال اينجاست كه چرا طراحي وب سايت بايد به جاي نوشتن چند پاراگراف به زبان فارسي، انگليسي يا هر زبان ديگر به منظور پر كردن قسمتي از يك صفحه وب، كه زمان زيادي نيز نخواهد برد، استفاده از يك متن تماما پوچ و بي‌معني را ترجيح بدهد؟ مي‌توان براي كردن گوشه‌اي از يك وب سايت، بخشي از كتاب يك نويسنده معروف را كپي – پيست كرد!

دليل اصلي استفاده از اين نوع متن بيهوده، جلوگيري از تمركز كاربران روي متن به جاي عناصر گرافيكي و ظاهري است. وقتي يك طراح، يك وب سايت طراحي كرده و در اولين قدم، منتظر دريافت فيدبك از آن است، دوست ندارد كاربران روي متون متمركز شوند، چرا كه هدف اصلي، پي بردن به ميزان جذابيت ظاهر وب سايت (و نه محتواي آن) است.

از طرفي ديگر، متن لورم ايپسوم شباهت زيادي به ساختار يك متن واقعي دارد. براي سايت هايي مانند ايسنا نوشتن اين نوع از متن ها بسيار اهميت دارد. كپي – پيست كردن تعدادي كلمه از وب به صورت تصادفي، به توزيعي ناهمگون از كلمات در سرتاسر صفحه وب منجر خواهد شد. با استفاده از متن ساختگي لورم ايپسوم مي‌توان به خاطر يكپارچگي متن، به خوبي روي ويژگي‌هاي ظاهري متن همچون فونت، سايز و رنگ آن تمركز كرد.

متن ساختگي لورم ايپسوم از كجا آمد؟
اگرچه اين متن ياوه به نظر رسيده و تصور مي‌شود فردي، آن را با بستن چشم خود همينطور از ابتدا تا انتها تايپ كرده است، اما ريشه‌اي در متون لاتين دارد. سيسرو (Cicero)، فيلسوفي كه حدود 50 سال قبل از ميلادي مسيح (2 هزار سال پيش) زندگي مي‌كرد، در اثر خود با نام “De finibus bonorum et malorum” (در انتهاي خوب و بد) چنين متني آورده بود. در اين كتاب وي به بررسي موضوعات مربوط به اخلاق پرداخته مي‌شود. متن ساختگي لورم ايپسوم از قسمت‌هاي 1.10.32 و 1.10.33 اين اثر استخراج شده است.

البته متن ساختگي كه امروز، در طراحي وب سايت‌هاي انگليسي مانند اينستاگرام استفاده مي‌شود، تماما لاتين نيست. در مقايسه با اثر سيسرو، متن لورم ايپسوم امروز كاملا ياوه‌گويي محسوب مي‌شود! افزوده و حذف شدن يك سري كلمات از نوشته‌ اوليه استخراج شده از كتاب «در انتهاي خوب و بد» سيسرو سبب شده متن ساختگي لورم ايپسوم تفاوت‌هاي زيادي با آن داشته باشد. دكتر ريچارد مك‌لينتيك (Richard McClintock) حين جستجو براي يافتن معني كلمه لاتين نادر “Consectetur” در كتاب‌هاي ادبيات كلاسيك، به منبع متن دست پيدا كرد.

معني لورم ايپسوم چيست؟

طبق بررسي ما، با ترجمه Lorem Ipsum به معني روشني در زبان انگليسي نمي‌رسيم. از آنجايي كه اين دو كلمه، عينا در متن ساختگي فارسي نيز مورد استفاده قرار مي‌گيرند، هيچ معنا و مفهوم خاصي در زبان ما ندارند.  بايد توجه داشت در سفارش ساخت سايت پزشكي به استفاده درست كلمات توجه كنيد .از آنجايي كه متن لورم ايپسوم استاندارد، ورژني جدا شده از يك اثر هنري است، نمي‌توان به طور دقيق آن را ترجمه كرد.

چگونه متن لورم ايپسوم را توليد كرد؟
وب سايت‌هاي مختلفي به اين منظور وجود دارند. براي داشتن متن لورم ايپسوم فارسي، كافي است اين عبارت را در گوگل جستجو كرده و وارد يكي از وب سايت‌هاي معرفي شده شويد. به طور مثال مي توانيد متون موجود در سايت هاي بزرگ مانند ني ني سايت را مشاهده كنيد. در ابزارهاي آنلاين توليدكننده متن لورم ايپسوم، بسته به اين كه در پي توليد محتوايي (بيهوده) براي چه ميزان فضا در يك صفحه وب هستيد، گزينه‌هاي مختلفي مقابلتان قرار مي‌گيرد. به عنوان نمونه مي‌توانيد به اندازه يك تعداد پاراگراف، جمله يا كلمه استاندارد، متني ساختگي توليد كنيد.

:: موضوعات مرتبط:
:: برچسب‌ها: آموزش,آموزش سايت,آموزش طراحي سايت,آموزش طراحي,آموزش ساخت سايت,آموزش ديجيتال ماركتينگ,آموزش بازاريابي,آموزش بازاريابي آنلاين,ديجيتال ماركتينگ,آموزش سئو,آموزش سئو سايت,آموزش بهينه سازي,آموزش بهينه سازي وب سايت,آموزش بهينه سازي موتور هاي جستجو،
 



ساعت : ۱۱:۲۶:۰۰
نویسنده : امير روزي طلب
نظرات (0)

بازي NBA 2K20 در تاريخ ۱۵ شهريور منتشر خواهد شد و تصوير دو بازيكن آنتوني ديويس و دوين ويد روي جلد اين بازي قرار دارد.

امروز استوديو 2K Games و Visual Concepts نسخه‌ي جديد بازي‌هاي ورزشي NBA 2K يعني NBA 2K20 را معرفي كرد. بازي NBA 2K20 سپتامبر امسال و در تاريخ ۱۵ شهريور ماه منتشر خواهد شد.

طبق معمول، NBA 2K20 در چندين نسخه مختلف منتشر خواهد شد كه با توجه به قيمت آن، آيتم‌هاي متفاوتي نيز دريافت خواهيد كرد. نسخه استاندارد با قيمت ۵۹.۹۹ دلار، نسخه Deluxe Digital Deluxe Edition با قيمت ۷۹.۹۹ دلار و نسخه Legend Edition با قيمت ۹۹.۹۹ دلار در دسترس خواهد بود.

تصوير آنتوني ديويس (Anthony Davis)، ستاره‌ي جديد تيم لس آنجلس ليكرز، روي جلد نسخه‌ي استاندارد اين بازي قرار خواهد داشت. اين دومين بار است كه ديويس بر روي جلد بازي NBA 2K ظاهر شده است. پيش از اين، تصوير آنتوني ديويس به همراه جيمز هاردن (James Harden) و استفن كري (Steph Curry) روي جلد بازي NBA 2K16 قرارداشت.

تصوير روي جلد نسخه‌ي Legend Edition امسال متعلق به دوين ويد (Dwyane Wade) است كه اخيرا نيز در فصل گذشته بازنشسته شد. اين اولين بار است كه ويد روي جلد يك بازي NBA 2K حضور داشته است.

هنوز در مورد تغييرات عمده بازي NBA 2K20 اطلاعاتي در دسترس نيست اما در هفته‌هاي آينده قطعا اطلاعات بيشتري منتشر خواهد شد. بازي NBA 2K20 در تاريخ ۱۵ شهريور براي پلي استيشن 4، نينتندو سوييچ، ايكس باكس وان و پي سي منتشر خواهد شد.

منبع : https://www.dualshockers.com/nba-2k20-announced-anthony-davis-dwyane-wade/

:: موضوعات مرتبط:
:: برچسب‌ها: اخبار,اخبار گيم,اخبار تكنولوژي,تازه هاي ديجيتال,گيم,تكنولوژي,تازه هاي تكنولوژي,بازي جديد,تكنولوژي جديد,بازي,بازي جديد,اخبار بازي،
 



ساعت : ۰۶:۳۸:۳۵
نویسنده : امير روزي طلب
نظرات (0)

اخيرا كاربري در سايت رديت، اطلاعات جالبي از بازي GTA 6 ليك كرده كه بر اساس آن، بازي چهار شخصيت قابل كنترل دارد.

راك استار گيمز بدون شك يكي از بزرگ‌ترين شركت‌هاي بازيسازي است كه آثارش، از سري GTA گرفته تا مجموعه Red Dead Redemption، هميشه حرف‌هاي زيادي براي گفتن داشته‌اند. پس از انتشار بازي Red Dead Redemption 2 در سال گذشته، به‌نظر مي‌رسد كه بازي بعدي راك‌استار GTA 6 خواهد بود. اخيرا دو كاربر سايت رديت، اطلاعاتي از اين بازي ارائه كرده‌اند كه در ادامه مروري بر هر دو آن‌ها خواهيم داشت. اطلاعات فاش‌شده توسط كاربر اول به شرح زير هستند.

بر اين اساس، كار توسعه اوليه GTA 6 از سال ۲۰۱۲ آغاز شده اما روند توسعه در سال ۲۰۱۵، شكل جدي‌تري به خود گرفته است؛ هرچند كه حتي در اين بازه هم اكثر توسعه‌دهندگان راك‌استار مشغول كار روي Red Dead Redemption 2 بودند و پس از اين بازي تمركز آن‌ها روي GTA 6 متمركز شده است و اين بازي، در حال حاضر تمركز اصلي توسعه‌دهندگان اين شركت است و در عين حال راك‌استار روي بازي Bully 2 هم كار مي‌كند. GTA 6 در حال حاضر با اسم رمز Project America ساخته مي‌شود و محيط‌هاي مختلفي خواهد داشت؛ به طوريكه بخشي از آن در شهر Vice City جريان دارد و بازي شهر ديگري هم خواهد داشت كه با الهام از ريو دو ژانيرو برزيل طراحي شده است. حتي گفته شده كه بازي مراحلي هم در Liberty City خواهد داشت ولي اين مراحل قرار نيست حالت جهان‌باز داشته باشند و صرفا مراحلي خطي‌تر هستند.

برخلاف Red Dead Redemption 2 كه تجربه‌اي با تمركز بالا روي واقع‌گرايي بود، GTA 6 قصد دارد تركيب متعادلي از واقع‌گرايي و حس و حال آركيد باشد. همچنين اين اثر قرار است يك شخصيت قابل‌بازي داشته باشد كه برخلاف شايعه‌هاي قبلي، يك مرد خواهد بود؛ مردي به اسم ريكاردو كه قصد دارد به يك تاجر مواد‌مخدر بزرگ تبديل شود. همچنين شخصيت ديگري با اسم كيسي هم قرار است نقش مهمي در اين بازي ايفا كند. داستان بازي، از جايي آغاز خواهد شد كه ريكاردو يك قاچاقچي مواد است و اقدام به انتقال مواد از Vice City به شهر واقع در آمريكاي جنوبي مي‌كند و در ادامه داستان، ارتباط برقرار كردن وي با قاچاقچيان بزرگ‌تر باعث مي‌شود تا ماجرا‌هاي مهم‌تري براي وي رخ بدهند.

بر اساس اطلاعات ارائه‌شده توسط اين كاربر، در GTA 6 همچنين يك زندان بزرگ هم وجود دارد كه نقش مهمي در روند داستاني بازي ايفا مي‌كند و بازي، فصل‌هاي داستاني مختلفي مثل Red Dead Redemption 2 خواهد داشت. راك‌استار در اين نسخه بيش از هميشه به شبيه‌سازي آب‌و‌هواي واقع‌گرايانه اهميت داده و به همين دليل هم شرايط جوي مختلفي را در بازي شاهد خواهيم بود. اما يكي از جالب‌ترين ويژگي‌هاي بازي، جريان داشتن آن در طول سال‌هاي نسبتا طولاني است و گذر زمان تاثيرش را روي مواردي مثل ساختمان‌ها يا ماشين‌هاي داخل بازي مي‌گذارد و حتي شرايط به شكلي مي‌شود كه به مرور برخي ماشين‌ها به دليل تبديل شدن به ماشين‌هاي قديمي و كلاسيك، قيمت بالاتري خواهند داشت.

به‌گفته كاربر مذكور، GTA 6 الهام زيادي از سريال Narغير مجاز مي باشد گرفته است و مارتين مادرازو، كاراكتري كه بازيكنان GTA V با آن آشنا هستند، در حالي كه سن و سال كمي دارد در بازي حضور خواهد داشت و پدر وي، يكي از بزرگ‌ترين تاجران مواد مخدر است كه بازيكنان بايد ماموريت‌هايي براي وي انجام بدهند. در GTA 6، بازيكنان قادر به حمل يك سلاح خواهند بود و ماشين آن‌ها، حكم اسب در Red Dead Redemption 2 را خواهد داشت و مي‌توانيد سلاح‌ها و تجهيزات مختلفي را در آن قرار بدهيد. جليقه ضدگلوله هم در بازي وجود خواهد داشت كه استفاده از آن حالت نامرئي ندارد و پوشيدن آن توسط شخصيت را كامل در بازي شاهد خواهيم بود.

در نهايت Fireden اعلام كرده كه GTA 6 احتمالا در تعطيلات ۲۰۲۱ منتشر خواهد شد اما ممكن است انتشار آن تا ۲۰۲۲ يا ۲۰۲۳ هم به تعويق بيفتد.

منبع : https://www.gamesradar.com/gta-6-leak-project-americas/

:: موضوعات مرتبط:
:: برچسب‌ها: اخبار,اخبار گيم,اخبار تكنولوژي,تازه هاي ديجيتال,گيم,تكنولوژي,تازه هاي تكنولوژي,بازي جديد,تكنولوژي جديد,بازي,بازي جديد,اخبار بازي،
 



شبكه خصوصي لينك سازي يا PBN چيست؟
نوشته شده در ۹ تير ۱۳۹۸
ساعت : ۱۰:۱۲:۱۳
نویسنده : امير روزي طلب
نظرات (0)

مقدمه اي بر شبكه خصوصي لينك سازي ( PBN )

اگر بخواهيم خيلي مختصر و مفيد راجع به PBN صحبت كنيم بايد بگوييم كه مانند راه رفتن روي لبه يك ديوار است اگر كمي خود را به راست يا چپ منحرف كنيد قطعاً سقوط خواهيد كرد !

به طور كلي مي توان اين گونه تعريف كرد كه در اين روش تيم وب سايت ها ، مجموعه ‌اي از وبلاگ ها و سايت هاي مرتبط با سايت اصلي خود را ايجاد كرده و بعد از قرار دادن محتواي مرتبط در آن ، اين سايت ها به مرور زمان جايگاه خوبي در فضاي مجازي پيدا مي كنند.

بعد از اين كه اين سايت ها و وبلاگ ها جايگاه خود را پيدا كردند ، مناسب براي لينك سازي مي شوند.

بدين ترتيب است كه مي توان براي تبادل لينك از اين سايت ها استفاده كرد.

همانطور كه مي دانيد يكي از مهم ترين و تاثيرگذارترين عوامل رتبه بندي در گوگل ، كميت و كيفيت لينك هاي ورودي به سايت است.

بايد بدانيد كه اگر در لينك دهي بحث كميت مهم است ، كيفيت مهم تر است ! زيرا مي تواند  به راحتي باعث از دست رفتن جايگاه سايت شما در گوگل شود !

در واقع PBN مخفف كلمات Private Blog Network است كه با عنوان Private Backlink Network نيز شناخته مي شود.

با كمي دقت به مفهوم همين عبارت انگليسي مي توان خيلي ساده گفت كه PBN مجموعه اي از سايت ها و وبلاگ هايي است كه با هدف تقويت سايت اصلي و لينك سازي به وجود آمده اند.

 نگاهي چند به مسير شكل گيري شبكه خصوصي لينك سازي
 PBN سئو
در واقع PBN به نوعي مزرعه لينك است يا همان Link Farm است.

مزرعه لينك مجموعه اي عظيم از سايت هايي بود كه به صورت حلقه هاي تو در تو ساخته شده بودند و با هم مرتبط بودند و به يك سايت مرجع لينك دهي مي كردند.

زماني كه مزرعه لينك در سئو مطرح بود ، الگوريتم هاي گوگل مانند امروز هوشمندانه رفتار نمي كردند و به طور كلي رتبه بندي سايت ها وابستگي زيادي به لينك ها داشتند.

و بدين ترتيب بود كه گوگل بحث پيج رنك را براي سايت ها اعلام كرد.

پيج رنك بر اساس تعداد و كيفيت لينك هاي ورودي تعيين مي شد.

به شما پيشنهاد مي كنيم براي اطلاعات بيشتر در رابطه با پيج رنك ، مقاله “پيج رنك گوگل چيست” را مطالعه كنيد.

اين موضوع باعث وجود آمدن سايت هاي زيادي شد كه با روش هاي مختلفي لينك سازي مي كنند و براي خودشان نيز كسب درآمد.....

براي مطالعه كامل اين مطلب حتما روي لينك زير كليك كنيد...

https://webdaran.com/whats-pbn/

:: موضوعات مرتبط:
:: برچسب‌ها: آموزش,آموزش سايت,آموزش طراحي سايت,آموزش طراحي,آموزش ساخت سايت,آموزش ديجيتال ماركتينگ,آموزش بازاريابي,آموزش بازاريابي آنلاين,ديجيتال ماركتينگ,آموزش سئو,آموزش سئو سايت,آموزش بهينه سازي,آموزش بهينه سازي وب سايت,آموزش بهينه سازي موتور هاي جستجو،
 



ساعت : ۰۸:۲۴:۲۴
نویسنده : امير روزي طلب
نظرات (0)

بازي SolSeraph كه تركيبي از سبك پلتفرمر و استراتژي است، به زودي توسط شركت سگا منتشر خواهد شد.


سگا از بازي جديد خود در سبك استراتژي و پلتفرمر به نام SolSeraph رونمايي كرد. اين بازي، دنباله‌ا‌ي معنوي براي سري محبوب ActRaiser به حساب مي‌آيد كه براي اولين بار در سال ۱۹۹۰ روي كنسول SNES منتشر شد.

با توجه به جديدترين اخبار بازي، در اين اثر بازيكن در نقش هليوس،‌ شواليه‌ي روشنايي و محافظ بشريت قرار خواهد گرفت. وظيفه‌ي او ساخت ساختمان‌ و پناهگاه‌هايي براي مردم و دفاع از آن‌ها در برابر لشكر هيولا‌ها و از بين بردن آن‌ها است.

گيم‌پلي بازي SolSeraph از دو حالت استراتژي و پلتفرمر تشكيل شده است. در بخش پلتفرمر با اثري اكشن روبه‌رو هستيم كه در آن بازيكن با دويدن، پريدن و ضربه زدن به اجسام مختلف با شمشير بايد در بازي پيش‌روي كند. در قسمت استراتژي، زاويه دوربين بازي تغيير مي‌كند و از بالا (Top-down) بازي را به نمايش مي‌گذارد. به نظر مي‌رسد كه اين حالت، تركيبي از سبك شهرسازي با دفاع از قلعه باشد.

تريلر منتشر شده از اين بازي، شامل چندين يادآوري از پدربزرگ آن يعني بازي ActRaiser مي‌شود. طرفداران ممكن است افكت‌هاي نقشه‌ي ۲.۵ بعدي آن بازي را از حالت گرافيكي Mode 7 كنسول SNES به خاطر داشته باشند.

وظيفه‌ي ساخت بازي سول سراف، بر عهده‌ي استوديوي Ace Team است. اين استوديو سابقه‌ي كار روي سري بازي‌هاي Rock of Ages ،Zeno Clash و Deadly Tower of Monsters را در كارنامه‌ي كاري‌اش دارد.

طبق اعلام سگا، بازي در تاريخ ۱۰ جولاي (۱۹ تير) سال جاري، پلي استيشن 4، ايكس باكس وان، نينتندو سوييچ و از طريق استيم، براي ويندوز منتشر خواهد شد و قيمتي ۱۴.۹۹ دلاري خواهد داشت.

منبع : https://www.pcgamer.com/sega-announces-solseraph-a-spiritual-successor-to-actraiser/

:: موضوعات مرتبط:
:: برچسب‌ها: اخبار,اخبار گيم,اخبار تكنولوژي,تازه هاي ديجيتال,گيم,تكنولوژي,تازه هاي تكنولوژي,بازي جديد,تكنولوژي جديد,بازي,بازي جديد,اخبار بازي،
 



[ ۱ ][ ۲ ][ ۳ ][ ۴ ][ ۵ ][ ۶ ][ ۷ ][ ۸ ][ ۹ ][ ۱۰ ][ ۱۱ ][ ۱۲ ][ ۱۳ ]