پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
 
آمار
امروز : 94
ديروز : 186
افراد آنلاين : 1
همه : 3857
 
ساعت : ۰۱:۲۴:۰۱
نویسنده : امير روزي طلب
نظرات (0)

با تكامل تكنولوژي هوش مصنوعي، تكنيك هاي بازاريابي در سال 2020 تحول جدي را تجربه خواهند كرد. شخصي سازي در فعاليت هاي بازاريابي با كمك نرم افزار CRM افزايش پيدا مي كند و شبكه هاي اجتماعي همچنان نقش پررنگي در فروش محصولات ايفا خواهند كرد.

تمركز بر شخصي سازي در بازاريابي و تبليغات
تبليغات شخصي سازي شده يكي از تكنيك هاي بازاريابي اينترنتي است كه در آن بازاريابان ويژگي هاي كاربر و رفتارهاي آنلاين او را رديابي مي كنند تا پيام هاي تبليغاتي را شخصي تر و هدفمند تر توليد كنند.اين نوع تبليغات در سايت هايي مثل نماشا قابل مشاهده است.

با شخصي سازي در فرايند بازاريابي، يك تبليغ كننده مي كوشد پيام بازاريابي خود را با نيازهاي منحصر به فرد يك مشتري خاص تنظيم كند. بازاريابي شخصي سازي شده معمولاً يك بازار هدف گوشه اي پر درآمد را مد نظر قرار مي دهد.

استفاده از نرم افزار CRM
يك راه مناسب براي مطالعه رفتار مشتريان و بكارگيري تكنيك هاي بازاريابي شخصي سازي شده، استفاده از نرم افزار CRM يا مديريت ارتباط با مشتريان است.

تعريف نرم افزار CRM
نرم افزار مديريت ارتباط با مشتريان (CRM) مي تواند از روش هاي مختلفي به شخصي سازي كمپين هاي بازاريابي كمك نمايد. نرم افزار CRM با جمع آوري كامل داده هاي مشتريان و سطح بندي مشتريان مي تواند در زمان مناسب به آن ها پيشنهادات فروش مناسب ارائه دهد و نرخ تبديل مشتريان را افزايش دهد و اين موضوع در بهينه سازي سايت شما هم بسيار موثر است. پس از مدتي مي توان از داده هاي جمع آوري شده براي پيش بيني فروش و يا طراحي پلن ماركتينگ دقيق تر نيز استفاده نمود كه چنين ويژگي هايي در نرم افزار CRM فارسي دانا ايكسارم نيز به خوبي گنجانده شده است.

بازاريابي تجربه مشتري (CX Marketing)
بازاريابي تجربه مشتري به تكنيك هاي بازاريابي گفته مي شوند كه تجربه مشتري را در مركز روش هاي بازاريابي و تبليغات خود قرار مي دهند و تلاش مي كنند از اين طريق تجربه مشتريان را بهبود دهند. هدف اينگونه روش هاي بازاريابي و تبليغات برداشتن تمركز تيم بازاريابي از روي فروش محصولات و شروع به برآورده كردن انتظارات مشتري و اهميت دادن به تجربيات آنها است.اين نوع در سايت ورزش3 به درستي قابل مشاهده است.

برخي از مديران ارشد هنوز هم سوالاتي مانند تجربه مشتري چيست؟ يا CRM چيست؟ را مي پرسند و از اهميت بالاي اين روش هاي آگاه نيستند كه در واقع وظيفه مدير بازاريابي است تا آن ها را از اهميت اين روش ها مطلع كند.

قابليت خريد مستقيم در شبكه هاي اجتماعي
بازاريابي ديجيتال در رسانه هاي اجتماعي در واقع بكارگيري اين پلتفرم ها براي ارتباط با مخاطبان،  افزايش فروش و ترافيك وب سايت شركت است. اينگونه تكنيك هاي بازاريابي شامل انتشار محتواي جذاب در شبكه هاي اجتماعي، گوش دادن، تجزيه تحليل نتايج به دست آمده از فعاليت هاي بازاريابي و تبليغات در رسانه هاي اجتماعي مختلف است.

با توجه به اينكه افراد زمان زيادي را در شبكه هاي اجتماعي مي گذارنند، براي خريد محصولات و خدمات مورد نياز خود نيز صفحات يا هشتگ هاي مرتبط را بررسي كرده و در صورت مناسب بودن ويژگي هاي آن خريد خود را انجام مي دهند.

در گذشته خريد بايد با هماهنگي تلفني يا پيامكي با فروشنده انجام مي شد و كمي پروسه خريد را سخت مي كرد. اما امروزه برخي از شبكه هاي اجتماعي مانند اينستاگرام و پينترست قابليت خريد مستقيم را به پست هاي خود اضافه كرده اند و اينگونه كاربران با كليك بر روي عكس محصول مورد نظر خود به وب سايت فروشنده روانه شده و خريدشان را براحتي انجام مي دهند.

محتوا و جستجوي صوتي
در سال 2020 بازاريابان ديجيتال ديگر نمي توانند جستجوي صوتي را ناديده بگيرند. كارهاي زيادي وجود دارد كه مي توانيد براي بهينه سازي سايت خود براي جستجوي صوتي انجام دهيد، اما شايد مهمترين تغيير شامل استفاده از كليد واژه هاي  بلند مانند "نحوه درست كردن قهوه ترك" به جاي كلمه كليدي كوتاهي مانند "قهوه  ترك" باشد.

محتواي صوتي هر نوع مطلب منتشر شده يا اطلاعاتي است كه از طريق گوش دادن مورد استفاده قرار مي گيرد. اين نوع محتوا شامل هر نوع سرگرمي شنوايي يا روش هاي بازاريابي و تبليغات مانند پادكست ها و كتابهاي صوتي است.

بر خلاف قالب هاي محتوايي ويديويي يا متني، از محتواي صوتي مي توان به صورت منفعلانه نيز استفاده نمود، يعني به راحتي در حين انجام كارهاي ديگر مانند پياده روي، رانندگي و ... قابل استفاده است.

بازاريابي ويديويي 
اگر ارزش يك عكس هزار كلمه باشد، يك فيلم چقدر با ارزش است؟ اين اساس و منطق بازاريابي ويديويي است، يكي از مهمترين تكنيك هاي بازاريابي در سال 2020 استفاده از ويديو ماركتينگ در برنامه بازاريابي شركت است.و اين نوع بازاريابي در سايت هايي مثل آپارات قابل مشاهده است.

بازاريابي ويديويي را مي توان براي مقاصد مختلف از ايجاد گزارش مشتري، تبليغ برند، خدمات يا محصولات خود استفاده كرد. علاوه بر اين، بازاريابي ويديويي مي تواند به عنوان واسطه اي براي آموزش نحوه استفاده، ترويج توصيفات مشتري و ارائه محتواي ويروسي نيز مورد استفاده قرار گيرد.

جمع بندي
تكنيك هاي بازاريابي در سال 2020 تغيير زيادي نسبت به سال هاي گذشته خواهد داشت و با تكامل تكنولوژي هوش مصنوعي بسياري از فعاليت هاي دستي و تكراري گذشته خودكار خواهد شد.

برندها به محتواي صوتي توجه بيشتري خواهند كرد و توجه به تجربه مشتريان در بازاريابي افزايش خواهد يافت. البته برخي از روندهاي مهم بازاريابي مانند اينفلوئنسر ماركتينگ و بازاريابي در شبكه هاي اجتماعي همچنان به قوت خود باقي خواهند ماند.

:: موضوعات مرتبط:
:: برچسب‌ها: آموزش,آموزش سايت,آموزش طراحي سايت,آموزش طراحي,آموزش ساخت سايت,آموزش ديجيتال ماركتينگ,آموزش بازاريابي,آموزش بازاريابي آنلاين,ديجيتال ماركتينگ,آموزش سئو,آموزش سئو سايت,آموزش بهينه سازي,آموزش بهينه سازي وب سايت,آموزش بهينه سازي موتور هاي جستجو،



ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
[ ]