۱۲ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۴۷:۲۹ | نوشته ‌شده به دست امير روزي طلب | ( )نظرات (0)

توليد محتوا يكي از مهم ترين و پر سر و صدا ترين بحث هاي امروز دنياي وب است كه انجام يا عدم انجام آن براي موفقيت هر ايده و بيزينسي ميتواند تعيين كننده باشد.

افزايش بازديد سايت، سئو سايت، فروش و بازاريابي از سايت، برند سازي موفق، جلب اعتماد و ايجاد محبوبيت براي سايت، اهدافي است كه احتمالا شما هم براي تحقق يكي از اين موارد اقدام به مطالعه در خصوص آن نموده ايد.

در اين مقاله كوتاه قصد داريم در زير مجموعه آموزش هاي مربوط به سئو سايت، به آموزش توليد محتوا براي سايت بصورت حرفه اي و با رويكردي جديد بپردازيم كه بسياري از سايت ها بدون توجه به آن ماه ها انرژي خود را صرف فعاليت هاي بيهوده مي كنند و نتيجه مطلوب را بدست نمي آورند.

در اين مقاله چند فرمول جادويي براي موثر تر كردن محتوا هاي سايت را به شما معرفي مي كنيم تا با استفاده از آن با صرف انرژي بهينه و هدفمند، محتواي خود را در سريع ترين زمان به رتبه هاي اول گوگل برسانيد. با من همراه شويد...

توجه ويژه گوگل به محتواي سايت

گوگل تماما متمركز بر اين موضوع است كه بهترين، معتبر ترين، كامل ترين و محبوب ترين محتوا را براي كاربرانش به پرده نمايش در آورد.

براي شناسايي محتوا ها و قرار دادن خود به جاي كاربران، از پيچيده ترين الگوريتم ها استفاده مي كند تا يك خزنده و ربات، بتواند مثل يك انسان تصميم بگيرد و نتايج را با توجه به كاربران هدف هر موضوع، رتبه بندي كند.

اين كار امروز تقريبا انجام شده است و روز به روز هم به دقت و كيفيت آن افزوده مي شود. يكي از دلايلي كه سئو كار ها هم تعرفه هاي خود را افزايش مي دهند، همين موضوع است. اين اصل به درستي در سايت هاي بزرگ مثل خبرنگاران جوان رعايت مي شود و به همين دليل است كه به اين حد از موفقيت دست يافتند.

آن ها ديگر مثل قبل نمي توانند با خريد مثلا 1000 بك لينك بر روي يك كلمه كليدي، رتبه سايت را در آن كلمه افزايش دهند و گاها با چالش هايي مثل پنالتي شدن و از دست دادن رتبه كنوني هم مواجه مي شوند.

بنده خودم دوستان و همكاراني دارم كه در زمينه نويسندگي فعاليت مي كردند و اطلاعات چنداني هم در خصوص سئو نداشتند اما امروز با كلي نمونه كار موفق و رزومه قوي، به عنوان يك متخصص سئو مطرح شده اند و جايگاه در آمدي بسيار خوبي هم بدست آورده اند.

جالب اينجاست كه اين دوستان من فقط بلد هستند خوب بنويسند؛ همين و بس!

اما در اين يك مورد فوق العاده عمل مي كنند و احساس مي كنم كه گوگل هم با آن ها رابطه دوستانه اي برقرار كرده و هر چه مي نويسند را به رتبه هاي اول خود راهنمايي مي كند.

اين يعني گوگل دنبال محتوا هاي با كيفيت و حرفه اي است؛ براي كساني هم كه اين محتوا ها را به او ارائه كنند، تشويق هاي ويژه اي در نظر مي گيرد. اين موضوع امروزه در طراحي سايت تهران بسيار مهم شده است چرا كه هدف هر نويسنده يا طراح سايت رسيدن به رتبه نخست است و با رعايت اين موضوع مي توان به موفقيت رسيد.

طبيعي است! هر چقدر افراد به سمت توليد محتواي خوب پيش بروند، گوگل هم بستر مورد اعتماد تر و موفق تري خواهد بود و نتيجه آن هم افزايش كاربران آن موفقيت آن است.

خب فكر مي كنم تا اينجاي كا به اندازه كافي در خصوص ارزش و اهميت محتوا دانستيد و حالا زمان آن رسيده كه وارد بحث اصلي شويم و راه هاي توليد محتواي ايده آل را به شما معرفي كنيم.

با توليد محتوا به كاربرانتان كمك كنيد.

موفقيت شما در گرو رضايت كاربرانتان است. به اين موضوع با ديد بيزينسي نگاه كنيد و بدانيد در صورتي كه كاربر شما در سايتتان زمان بيشتري بماند و آن را كامل مطالعه كند، شما در موضوعاتي افزايش رتبه خواهيد داشت كه مستقيما براي شما فراهم كننده پول است.

·         خود را به جاي كاربرتان بزنيد.

·         او معمولا چند سال سن دارد؟

·         دغدغه هاي فكري او كدامند؟

·         چه سبك صحبت كردني با او درست تر است؟ بيشتر محترمانه يا صميمانه؟ يا حتي در قالب طنز؟

·         معمولا خانم است يا آقا؟

·         براي چه تصميم به مطالعه اين مطلب شما گرفته است؟

·         چطور مي توانيد با او دوست شويد؟

كاربرتان را به خود وابسته كنيد و سعي كنيد يك حساب بانكي پر از اعتماد نزد او داشته باشيد! اين باعث مي شود بعضا براي سرچ، حتي سراغ گوگل هم نرود و مستقيم به سايت شما مراجعه كند. اين نكات به خوبي در سايت هايي كه امروزه مطرح هستند رعايت شده است از جمله اولين سايت هاي قدم گذاشته در اين زمينه مي توان به ديجي كالا اشاره نمود كه امروزه كاربران به جاي سرچ در گوگل حتما وارد اين سايت مي شوند.

من متوجه نمي شوم چرا بعضي از افراد هميشه سعي بر اين دارند كه اصطلاحات و كلمات سنگين و بسيار رسمي را در محتواي خود بكار ببرند و تصورشان بر اين است كه اين سبك نوشتن باعث مي شود به سرعت اعتماد و علاقه كاربرشان را جلب كنند!!؟

نوشتن محتوا مثل صحبت كردن است.

وقتي با يك كودك در حال صحبت هستيد و از الفاظ رسمي و پيچيده استفاده مي كنيد، او حس بدي پيدا مي كند، احتمالا چند ثانيه اي شما را نگاه كند و سپس فرار كند!

هر رده سني و هر قشري از جامعه در ذهن خود فضايي خاص دارند كه اگر در نوشتن محتوا بتوانيد وارد آن شويد، مطمئنا او را مال خود كرده ايد و اين به معني بدست آوردن يك كاربر وفادار است.

حالا در نظر بگيريد كه چند نفر در روز آن مطلب شما را مطالعه مي كنند و در صورت داشتن چند محتواي اين شكلي، چقدر كاربر وفادار كسب خواهيد كرد... اين اصل بايد در طراحي سايت فروشگاهي به خوبي رعايت شود چرا كه هر كاربر قبل ار خريد محصول ابتدا توضيحات را مطالعه مي كند و اگر شما به درستي توضيح داده باشيد احتمال خريد را افزايش مي دهيد.

اين موضوع يكي از اصلي ترين و مهم ترين تكنيك هايي است كه در توليد محتواي سطح حرفه اي ايده نويسندگان سايت را تشكيل مي دهد.

محتوا هاي كامل موفق ترند!

شايد كاربر شما يك سوال كوچك داشته باشد و سراغ شما بيايد؛ اما شما مي بايست كامل ترين و دقيق ترين محتوا در خصوص آن سوال را به كاربرتان ارائه دهيد.

گاها گفته مي شود كه اصل مطلب را بگوييد و از زياده گويي پرهيز كنيد! اما منظور من زياده گويي نيست و به هيچ وجه هم نمي گويم كه براي بيشتر كردن محتوا، وارد صحبت هاي اضافه شويد و بحث را كش دهيد...

بايد تمركز بر روي سوال اصلي كاربر در همه جاي محتوا حفظ شود و اگر وارد بحث ديگري شويد، هم از نظر سئو محتوا براي شما ضعف محسوب مي شود و هم ممكن است كابر شما خسته شده و سايتتان را ترك كند.

موضوع كامل بودن است.

گوگل هم اخيرا توجه بسيار ويژه اي به محتوا هاي كاملا دارد و به اين دليل است كه آمار ها اعلام مي كنند محتواي هاي متني بالاي 2000 كلمه تا 3000 كلمه، موفق ترين محتوا ها از نظر رتبه در گوگل هستند. شايد اكنون متوجه شده باشيد كه سايتي مثل زوميت چرا مطالب گسترده دارد زيرا داشتن مطالب مرجع شما را به سايت مرجع تبديل مي كند و اين تبديل شدن به برندينگ شما كمك مي كند.

آخرين آماري كه من مشاهده كردم حدود 2500 كلمه بهترين عدد براي محتوا هاي متني بود و مطالبي كه بيشتر از آن بودند، موفقيت كمتري بدست آورده بودند.

دليل آن هم همين بحث تمركز بر روي موضوع اصلي است كه مشخصا در 5000 كلمه حفظ آن بسيار مشكل است.

استفاده از تصاوير محتواي شما را متحول مي كند.

تصاوير هم نوعي از محتوا هستند كه نيازي به صحبت در مورد اهميت آن ها نيست و مطمئنا مي دانيد محتواي متني بدون تصوير، كمي خسته كنند و نا خوانا مي شود...

با استفاده از تصاوير خاص و مرتبط با محتواي متني، صفحات خود را از نظر جلوه بصري هم قوت ببخشيد و بدانيد كه اگر محتواي شما 1 تصوير داشته باشد، شرايط آن با يك محتواي هم سان بدون تصوير، متفاوت خواهد بود.

خاص بودن تمام مرز هاي سئو را مي شكند

خاص بودن و منحصر به فرد بودن رمز سئو است. چه در تصاوير، چه در متن، چه در ويديو!

به عنوان نكته آخري كه در اين مقاله توليد محتوا براي سايت به آن پرداختيم، منحصر به فرد بودن را در سر لوحه كار خود قرار دهيد. به بزرگان اين زمينه مثل ورزش 3 نگاه كنيد و آنها را سرلوحه كار حرفه اي خود قرار دهيد.

عده بسيار زيادي از نوسندگان، تنها كاري كه مي كنند، مطالعه محتوا هاي سايت همكار ( رقيب ) و باز نويسي آن است! در صورتي كه توليد محتوا بايد به شكلي انجام شود كه وجه تمايزي بين شما رقيبانتان ايجاد كند.

اگر همان چيزي كه سايت همكار ارائه مي كند، شما هم توليد و ارائه كنيد، چرا بايد گوگل شما را به جاي او بگذارد!؟ در حالي كه ممكن است او قديمي تر از شما هم باشد و صفحه مربوطه هم بازديد خوبي دريافت كرده باشد!



:: موضوعات مرتبط:

:: برچسب‌ها: آموزش,آموزش سايت,آموزش طراحي سايت,آموزش طراحي,آموزش ساخت سايت,آموزش ديجيتال ماركتينگ,آموزش بازاريابي,آموزش بازاريابي آنلاين,ديجيتال ماركتينگ,آموزش سئو,آموزش سئو سايت,آموزش بهينه سازي,آموزش بهينه سازي وب سايت,آموزش بهينه سازي موتور هاي جستجو،
   
[ ]



آخرین عناوین مطالب